close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Saxo: Saxo 1.5D '97 Stuurbekrachtiging probleem

Brandstof: Diesel, Motorcode: TUD5

Hallo,

De afgelopen tijd doet de stuurbekrachtiging raar. Start de auto, bekrachtiging uit, rij achter het erf af, schakel vooruit, bekrachtiging aan..... Dan weer 3 dagen aan, dan een dag uit. Halve rit aan, halve rit uit.

Ik heb de stekers van het contact gehad, en schoongemaakt, geen verandering. De hydro olie ruikt sterk naar hydrauliek, dit was me nog nooit eerder opgevallen, meestal was het reukloos (lichte olie geur).

De aanjager en dergelijk doen het wel. Aan het contactslot zitten maar 4 dikke kabels, klopt dit?

Ik heb eerder een Saxo gehad waarvan de pomp kapot is geweest, maar dat was toen in een keer uit.

Graag advies.

Timo

Geplaatst door

Saxodiesel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even de pomp meten als je het defect constateert lijkt mij het handigste.
Indien hij het dan niet doet kun je de kabels doormeten.
Of verbinding of pomp lijkt mij zo.

martijn v o 0

16 jaar

de relais willen ook wel eens defect raken

andreas08 0
badge

16 jaar

Jow,

Bedankt voor de reacties. Waar zit dat relais? Ik ben goed bekend onder de motorkap, maar heb geen schema.

Klopt het dat er maar 4 dikke kabels van het contact komen?

Timo

Saxodiesel 0

16 jaar

Hallo,

Ik heb gisteren het relais eraf gehad en getest, werkt goed. Spanning gemeten en dat staat er ook op. De stuurstroom komt pas als de auto loopt, wat ook klopt.

Echter doet de pomp niets. Als laatste redmiddel de pomp met een grote hamer een kleine tik gegeven. Direct hoor ik hem zoemen. Bij de volgende 2 tikken gaat het gezoem steeds iets hoger frequent zoemen (lees: hoger toerental pomp). Nu stuur ie weer als een nieuwe, maar het probleem is er denk ik nog.

Kan dit duiden op versleten koolborstels?

Bedankt alvast voor de reacties.

Saxodiesel 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.