close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Ax: merkpunten distributie riem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel

hallo,

Kan iemand mij helpen met de juiste merktekens te geven voor het juist zetten van de tandwielen voor de ditributieriem erop te leggen. Ik heb in mijn boek gezien maar daar kom ik niet verder mee. Omdat alle gaten evengroot zijn dus onmogelijk om zo de juist positie te bepalen met een pen. Op de tandwielen staat wel nog een puntje maar als ik dat op de positie zet om pen te plaatsen staat eerste cilinder kleppen niet op tuimelen. Met de pomp is het helemaal niet duidelijk. Heeft iemand de juist merkpunten om op timing te zetten? bedankt op voorhand

Geplaatst door

cymetrix (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[url=http://imageshack.us][img]http://img142.imageshack.us/img142/3262/...[/img][/url]

Voor het vervangen van de distributieriem is speciaal gereedschap benodigd
Uitbouwen
Verwijder rechtervoorwiel
Verwijder kap in wielkast fig.4
Verwijder bout fig.4
Demonteer koude startrelais
Verwijder dynamoriem
Verwijder krukaspoelie
Verwijder rechterkoplamp
Verwijder beide distributieriemkappen
Blokkeer de krukas door een blokkeerpin in het vliegwiel te plaatsen fig.1
Blokkeer de nokkenas en inspuitpomp met M8 bouten. fig.2
Maak spanner los
Verwijder distributieriem
Inbouwen
Monteer de distributieriem
Draai de spanner linksom om de distributieriemspanning af te stellen
Verwijder alle blokkeerpinnen
Draai de motor 4 maal met de hand
Monteer de krukas-blokkeerpin
Monteer het gewicht (speciaal gereedschap) fig.3
Maak de spanner los
Duw het gewicht een stukje verder om de distributieriem voor te spannen
Blokkeer de spanner
Draai de motor 2 slagen met de hand
Wacht 1 minuut
Maak de spanner los
De distributieriem wordt gespannen door het gewicht van het speciale gereedschap
Blokkeer de spanner
Aanhaalmomenten
Spanner: 15 Nm
Krukaspoelie: 15 Nm
Distributieriemkappen: 10 Nm
Speciale gereedschappen
Vliegwiel-blokkeerpin: 0132Q
Spangereedschap: 0.132XZ
Nokkenastandwiel-blokkeerbout: M8x40
Inspuitpomptandwiel-blokkeerbouten: M8x30


paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

bedankt paul ik ga het morgen eens proberen met deze tekening. als er nog andere tekeningen van iemand anders zijn altijd welkom.

cymetrix 0
badge

17 jaar

Een vraagje, halen jullie geen gloeispiralen eruit om de compressie op te heffen?

mcitr. 0

17 jaar

ik wel

flow 0

17 jaar

[quote=mcitr.]Een vraagje, halen jullie geen gloeispiralen eruit om de compressie op te heffen?[/quote]
de gloeispiralen laat ik altijd mooi zitten, niet meer werk aanhalen dan nodig.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Ja kan ook,maar iemand die last heeft van zijn gewrichten zoals ik draai ik altijd de spiralen eruit wel zo makelijk met het draaien van de krukas.

flow 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.