Welke bekwame automonteur kan mij helpen bij het volgende probleem:
plotseling accepteert mijn Xantia 1.8 16V de wegrijcode/startcode niet meer, ook niet nadat de accu gedurende een aantal uren is losgekoppeld, hij wil dus ook niet resetten!
Ventilator functioneert niet (beveiliging en ventilator zitten op dezelfde zekering) als het contact wordt ingeschakeld en de dagteller begint plotseling kilometers op te tellen bij ingeschakeld contact!!
Hoe is deze beveiliging te repareren?
Ik woon in Venlo/Groenveld
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Extra info:
Sinds ruime tijd kan ik mijn xantia 1.8i 16v uit 96 niet meer starten. Het is een uitvoering met startbeveiliging met 4 cijferige code.
Normaal draai je de sleutel op contactstand "d", toetst de code in en starten maar. Als ik nu het contact in stand d zet gaat het knipperende rode lampje uit maar je kunt geen code invoeren. Er branden geen lampjes en er klinkt geen piepje bij het drukken op een toets. Bij het laten draaien van de startmotor gaat de motor niet lopen (blokkeering blokkeert de brandstof inspuiting??).
Vreemd is dat de ventilator van de verwarming het ook niet meer doet. Volgens het boekje zitten de onderbreker en de ventilator op de zelfde zekering.
Alle zekeringen (ook onder de motorkap) nagelopen en de zekeringen die volgens het boekje ook maar iets met de startbeveiliging te maken hebben toch omgewisseld, hoewel ze niet kapot waren.
Het code paneeltje heb ik er uit gehad en nagekeken maar lijkt niets mis mee. Zit ook geen zekering in (die mogelijk kapot zou kunnen zijn). Proberen te starten zonder paneeltje: hoop lawaai.
Accu helemaal opgeladen, je weet maar nooit: geen enkele invloed. Wel erg vreemd dat de accu twee dagen later weer vrijwel leeg blijkt te zijn.
Aan allerlei stekkertjes zitten te voelen of ze mogelijk los waren, zelfs die bruine stekker in het rechter voorscherm. Nu is er weer iets bijgekomen. Bij het draaien van de sleutel als de sleutel nog net niet op de d stand van het contact staat gaat de startbeveiliging piepen, de snelheidswijzer krijgt een spastische tik en de dagteller begint te draaien als een gek...
Dit piepgeluid houdt op bij doordraaien van de sleutel tot hij op stand d staat. Het rode lampje houdt ook weer op met knipperen maar je kunt geen code invoeren.
Wie heeft advies?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar