Citroën C2: Motor 1,4 Hdi uit andere versie van C2 overleggen , doenbaar of

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,4 Hdi

Een klant is er in geslaagd om het carter van zijn C2 1,4 hdi 2004 lek te rijden op een vluchtheuvel en dan nog lang genoeg blijven doorrijden tot het blok is vastgelopen .

Big problem , blok is uiteraard naar de knoppen .

Nu hebben we net een 2005 1,4 hdi totaal verlies staan , amper 80000 km gelopen , maar motortype is NIET hetzelfde ! ( 8HX en 8 HZ !) Op zicht zien we daar al een hoop verschillende dingen , maar als de klant de uren wil betalen ...

Iemand enige ervaring hiermee ?

In het ergste geval leggen we gewoon de hele zooi over , dus compleet aandrijfgeheel met kabelbundel , inclusief stuurdoos/contactslot met sleutel en de hele boel .

Waarschijnlijk ook bedrading binnen nog verschil ?

Doenbaar of extra werk te voorzien ? Kan toch niet zo'n probleem geven , of ben ik mis ?

on wheelz

Geplaatst door on wheelz (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

on wheelz (0) PRO, 11 jaar geleden

Niet allemaal tegelijk antwoorden , zoveel respons kunnen we niet aan !

Nog nooit iemand zich gewaagd aan een dergelijke onderneming ? Zijn wij dan de enige (kleine) garage waar er nog risico's genomen worden om de klant goedkoop van dienst te kunnen zijn ?

O jee ... dan moeten we dringend bijscholing gaan volgen - hoe een bedrijf te runnen of zo ... :-)

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=on wheelz]Zijn wij dan de enige (kleine) garage waar er nog risico's genomen worden om de klant goedkoop van dienst te kunnen zijn ?[/quote]
Goed en goedkoop gaan niet samen, waarschijnlijk ben je hierin één van de weinige die het op eigen risico toch wil gaan proberen ;)

Gr. paul

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

De wereld is aan de durvers, maar niet meer op dit technisch vlak. Spijtig genoeg.
Maar hou ons toch op de hoogte van je werk.
Suc6

asx (0) PRO, 11 jaar geleden

ik vermoed dat de kale blokken het zelfde zijn
gewoon bijde demonteren en naast elkaar leggen en dan de ogen goed de kost geven, dan zitten er niet te veel uren in en kan je nog zien

on wheelz (0) PRO, 11 jaar geleden

Het blok ligt er ondertussen in , voor zover we goed gekeken hebben komen er slechts twee stekkers niet overeen , we gaan dus de originele kabelboom behouden , en dan verder kijken wat er nog moet aangepast worden , waarschijnlijk zal dat vrij beperkt blijven . (dat hopen we alvast !)

Dat wordt iets voor de dode momenten tussen twee afspraken in , het zware werk is gebeurd , nu komt het fijntunen :) met als hopelijk eindresultaat een draaiende c2 , liefst zonder al teveel storende (kerstboom) dashboardlichtjes . We houden u op de hoogte !

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.