het probleem is dat de motor koud niet goed loopt.
er is dan een cilinder bij die wel eens overslaat. (na 30 sec is het voorbij)
Het eerste waar ik aan dacht was lucht in het systeem en of een verstuiver die niet goed was.
De verstuivers zijn geresviseerd. er is maar weinig lucht in het systeem, (volgens mij hebben alle brandstof pompen wel enigzins wat lucht in het systeem koud).
De gloei bougi's zijn vervangen en de gloeiautomaat is gecontroleerd.
De kleppen zijn ook gesteld dus dat kan het probleem niet zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is belangrijk om te controleren of je verhoogd stationair toerental wel degelijk wordt ingeschakeld. De dieselpomp boven op het blok doet dit door een kabel aan de achterzijde van de pomp aan te trekken. Als de motor warm is moet je zorgen dat deze kabel direct tegen de aanslag ligt aangezien deze slechts enkele milimeters aangetrokken hoeft te worden om de benodigde +/- 200 toeren extra te draaien. Verder kan het zijn dat je dieselfilter een schoonmaakbeurt verdiend of het cetaan gehalte van de diesel schaars is (sommige witte pompen) ook eens goed lostrappen van deze 1.9 dieselmotoren doet soms wonderen. Vooral als je veel korte afstanden of stadsritten maakt. Stukje snelweg nemen en wat meer toeren maken dan gebruikelijk 4000 kan prima. Succes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar