Motor heeft een hard nagelend geluid
auto laten lopen
Loopt op vier cilinders en nageld
Gaat nadat hij 30 seconden gelopen heeft op drie cilinders lopen maar het nagelen is dan weg
Zet auto af start hem weer loopt op vier cilinders en blijft nagelen
Gecontroleerd
Distributie
Verstuivers
Lagerwerk draaiend gedeelte
Kop afgemonteerd voorkamers niet los klepzittingen ok
Heb nu halve motor los gehad en nog niets
Heb iets gehoord van electrische vervroeging brandstofpomp
Wie heeft sugestie
Gr Theo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je ook geprobeerd de verstuiver elektrische los te nemen (tenminste ik neem aan dat het niet mechanish is )
dan kun je precies weten welke zuiger niet meedoet
en kun je daar het probleem zoeken
als het afwisselend is dan ligt daar in ieder geval niet het probleem bij de verstuiver
en de naaldslagsensor nog goed,meestal de derde verstuiver met draadje eraan
16 jaar
verstuiver met het draadje losnemen terwijl de motor loopt te nagelen,heb zelf ook meegemaakt met een xm verstuivers laten testen zouden goed zijn maar de verstuiver met het draadje was toch defect.
Na het losnemen van de stekker was het nagelen weg, auto rijd nu gewoon zonder gemonteerde stekker zonder verdere problemen.
Kun je het systeem niet uitlezen??
Electrische vervroeger gaat wel eens stuk,dan nagelt hij ook verschrikkelijk.
Dat op drie cilinders lopen kan dan niet plaatsen!!
Groeten John
hebben we onlangs gehad , vervroeging , injecteurs vervangen niets hielp , bleek het probleem in de injectiecomputer te zitten van de dw8b
groetjes
Meestal is de vervroegingsklep op de brandstofpomp stuk. Deze wordt aangestuurd door een dutycycle van de motor ecu. De klep heeft vaak problemen door vervuiling e.d.. Je moet hem dan vernieuwen en nieuwe software voor de motor ecu laden als die er is. Onderdeelnummer is 1563L2.
PT nieker
Heb gisteren de hele handel weer in mekaar gebouwd
Had er al niet veel vertrouwen in omdat ik niets heb kunnen vinden
Motor laten lopen alles perfect
Dus na warm te hebben laten lopen een proefrit gemaakt en ja hoor nagelen
Je word er bang van zoals hij te keer gaat
Ga nu kijken van welke cilinder het geluid vanaf komt
Laat wel iets horen
Gr Theo
wat bedoel je met nagelend ? ken het hele woord niet :p
wil je ook even de laatste 8 van het chassis nummer posten ?
Nagelen bedoel ik mee een ferme tik
Zoals deze motor tikt zou je zeggen de drijfstanglagers liggen er uit
schassis nr komt later
het enorm nagelen van de motor duidt soms op een verkeerde vervroeging. Een defecte naaldlichthoogtesensor, defecte bedrading van deze sensor, of een defecte vervroegingsklep (onderin de brandstofpomp) kunen daarvan de oorzaak zijn.
Ik heb een keer meegemaakt dat de bedrading van de naaldlichthoogtesensor stuk was, de pomp vervroegt dan maximaal dit geeft enorm geluid.
Deze motor is zelfs stuk gegaan doordat de klant hiermee te lang door is gereden. De drijfstanglagers gaan stuk, en tot slot een gat in het onderblok!!!!
Bij het vervangen van de vervroegingsklep moet idd de software van de motor geupdated worden, zoals de peugeotman al terecht opmerkte.
overigens is de actuele vervroeging gewoon uit te lezen. Bij onderbroken bedrading staat deze vast. Ik meen op -10, en wijzigt niet met het toerental/belasting.
Natuurlijk kan het geluid ook een mechanische oorzaak hebben. Drijfstanglagers oid.
[quote=sevriens]Nagelen bedoel ik mee een ferme tik
Zoals deze motor tikt zou je zeggen de drijfstanglagers liggen er uit
schassis nr komt later[/quote]
ok weer wat geleerd :) had er nog nooit van gehoord
@ Citroënmonteur
dat was weer vervelend voor de klant
ontopic
als je de laatste 8 v/h vin post kan ik kijken als er een dergelijke melding bestaat bij het citroën service, over problemen hier mee ik denk het niet maar even kijken kan geen kwaad
vin post 94022246
Kijk m aar of er iets uit komt
Gr Theo
[quote=sevriens]vin post 94022246
Kijk m aar of er iets uit komt
Gr Theo[/quote]
helaas niks te vinden, suc6
Ga nooit met een lopende motor een injectorstekker losnemen. Als het een piezo verstuiver is en staat op het moment van loshalen nét open jast deze in een keer de volle pompdruk in de verbrandingskamer met vloeistofslag als gevolg en dan echt motorschade.
Marcel je hebt helemaal gelijk wat betrefd commonrail motoren met piezo verstuivers, maar we praten hier over een conventionele dieselmotor met een elektronische vervroeging. Vandaar dat er 1 van de 4 verstuivers met een naaldsensor is uitgerust. Daar zit dus een piezo element in om het signaal "inspuitmoment" te versturen naar de ecu.
Soms weet je niet precies welke auto wél en welke auto niet piezo verstuivers heeft. Als je met diagnose stellen dit 'even' snel wil proberen kan je ongewild gewoon diep in de problemen komen.
Ik dacht dat we zouden spreken over een hdi motor.......?
probleem weg
Heb het brandstofsysteem gespoeld met Forthe
Geen nagelend geluid meer te horen
Gr Theo
Wat is dat voor iets Forthe ?
forte bedoelt hij
hiermee kun je motor en brandstof of zelfs dieselsysteem reinigen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar