close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen C3 2013: natte distributieriem

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ZM01, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Hoe ver is het hier bekent dat deze auto met zijn andere broertje Peugeot , Opel en Ford.
Ik word nu gecronfonteerd met een probleem en eigenlijk van de tekentafel komt. Een natt ditributieriem. Een riem die bij gebruik van niet die specifieke olie uiteindelijk degenereerd, verbrokkeld en daardoor het hele systeem vervuild. Filter olieleidingen en uiteindelijk de zuigerveren kapot maakt. Verbaasd? nou ik wel. Volgens het boekje kan er 5w40 in. Maar het moet 0w30. Wat is hier het verschil zodat de een of de andere niet het rubber aanstast. Ook bij gebruik van de verkeerde brandstof zou er problemen onstaan.
Nu komt het ergste als klap op de vuurpijl. Bij de citroen dealer vragen, schrik niet, €3000.-!!!!
Als ik het schrijf wordt ik opnieuw boos.
Heb met verheven stem helaas om uitleg gevraagd.
Volgens “citroen” kost deze operatie 15 uur en de verschillende onderdelen. Opnieuw gevraagd om uitleg maar hier bleef het bij.
€3000.-
Gelukkig zijn er andere garages die enigszins nuchter het bekijken en een “schappelijke” prijs vragen.
Citroen , TOP!

Geplaatst door

AlfredV (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

3000 euro is zo weg bij de merkdealer, ruim de helft gaat op aan arbeidsuren, de rest aan onderdelen. Andere garage zal lager werkplaatstarief hebben, maar als die niet alle vereiste onderdelen vervangt doe je de reparatie voor niks.

Verder weet ik niet waar u 5W40 vandaan haalt, boekje vermeldt geen olie, raadpleeg de dealer. Kroon vermeldt dan wel weer 5W40 als "overige keus" na het adviseren van 2 soorten 0W30 en een 5W30.

Maargoed, uw verontwaardiging beschrijft waarom ik nooit een auto met natte riem 2dehands zou kopen, je weet niet wat de vorige eigenaar er aan olie in heeft gedaan of heeft laten doen. 5W40 en 0W30 is nml maar een klein deel van de specificatie, het gaat om de toevoegingen die de riem beschermen, als die er niet in zitten gaat de riem kapot.

JGC 170

2 jaar

ik wil even hier wat laten zien in 1 stuk van de ANWB en een filmpje over een motor om de riem te vervangen. Dan snap je de uren. daarbij is het een hele precieze klus. Een klein foutje en het is verder kapot of loopt nooit meer goed.
https://www.anwb.nl/experts/auto/122/nat...
https://www.youtube.com/watch?v=uKqVPD13...

Highway 670
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.