Beste mensen,
Saxo 2000 1.0 CDZ motor
Motor slaat niet aan koud,
mechanisch alles in orde, timing, klepspeling, compressie, er is vonk en brandstof.
Er lijkt alleen een overschot aan brandstof te zijn, de auto verzuipt. (bij doorstarten volgen er flinke backfires)
Soms na heel lang doorstarten wil de motor aanslaan, met veel pijn en moeite als je het gaspedaal helemaal indrukt. Dacht eerst aan een injector (monopoint) die open bleef staan, maar deze vervangen zonder resultaat.
Heeft er iemand nog een goed idee?
Met vriendelijke groet,
Bob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlezen computer
parameters controleren temp o.a.
Vocht? Verstuiverbeeld?Staat de benzine-retourklep dicht?
katalysator niet verstopt ? groet bertus
Allereerst bedankt voor jullie reactie's,
Motor heeft geen defectcodes, Alle parameters zijn op het allereerste gezicht goed. Zowel inlaattemperatuur en koelwatertemp, nullastschakelaar, starttoerental.
Katalysator is vrij.
Ik zal morgen maar eens het verstuiverbeeld controleren en die retourklep testen.
Jullie horen nog.
bedankt
Beste mensen,
Probleem is nu eindelijk echt verholpen, zo nu en dan bleef het tankventilatieklepje hangen. De aansturing van de injector loopt via dit klepje waardoor de injector dan volgas open blijft staan, inmiddels dit klepje vervangen en loopt de motor weer een tijdje heel goed.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar