De dealer hier heeft m'n diesel-injectoren laten testen.
Was naar aanleiding van iets waar dit niet de oorzaak van was.
Sindsdien drukt het diesel-retour-slangetje zich los van 1 van de cylinders met diesel-walm als gevolg.
Heb de plastic kap tijdelijk van 't blok en zag vanochtend na 't starten 1 van de 4 ventieltjes langzaam los komen.
Het is steeds hetzelfde ventieltje en hij doet 't met een vernieuwd slangetje ook.
Je kan 't met je duim weer aandrukken en heb 't nu zelf maar met een tie-wrapje vastgesnoerd.
Injectoren zijn goed getest op een kleine afwijking in 1 na. En dat nr. wordt op een andere stekker afgebeeld.
Wat kan de oorzaak zijn ?
Lekkage is er sinds de demontage-testen-montage.
(Testen was bij Harry Banis - Bussum.)
Zou die ene mindere injector te veel brandstof/druk geven en in een andere cylinder geschroefd zijn ?!
Zou er een injector niet goed aangemeld zijn bij de ECU ?!
( Voor de zoekfunctie: verstuiver - verstuivers - retourslangetje - retourleiding - lekleiding )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit de retourslang niet geblokkeert waardoor er een hogere druk word op gebouwt met het gevolg dat deze los schiet...
"hij doet 't met een vernieuwd slangetje ook."
Zit een heel nieuwe slang op incl. 4 ventieltjes en veertjes.
14 jaar
er zit nog een retour op he ;) vanaf de laatste gaat hij terug naar je filter dacht ik zo, deze meswchien afgeklemt/geknelt
Ah zo.
Ja, een blokkade is een mogelijke oorzaak.
Maar gaat maar op 1 cylinder los (op nr. 3 ver van afvoer) en alle 4 veertjes zijn nieuw.
Die cylinder geeft na demontage-testen-montage van alle injectoren meer druk dan de andere...
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar