Mijn C5 2.0 16V Break geeft sinds de eerste echte koude dagen in december voortdurend een melding op het display.
Deze melding "Storing Katalysator" zorgt er meteen voor dat het lampje van het motormanagement en het service lampje gaan branden op het dashboard.
Ik ben al bij de dealer geweest en deze heeft hem uitgelezen en de oorzaak zouden de bougies zijn.
Laten vervangen ( 100.- ) en de auto weer opgehaald. Binnen 14 dagen en ongeveer 500 km en weer een hele koude nacht is dezelfde storing weer terug.
Weer naar de dealer en weer uitlezen. De bobine is volgens hen nu de boosdoener.
Ook deze laten vervangen ( ca. 250.- ) en de auto weer meegenomen afgelopen vrijdag.
Gisteravond gestart en na 150 meter weer dezelfde storing.
Ze hebben de vorige keer bij de dealer al gemeld dat anders de klepstoters vervangen moeten worden, kosten ca. 1500.-.
Aangezien dit een prive auto is moet dus alles uit eigen zak betaald worden.
Ondertussen heb ik ook al gelezen dat het net zo goed niet de klepstoters hoeven te zijn.
Oja, de olie die er in zit is 5W40 deze is tijdens de laatste beurt door de dealer vervangen.
Wie kan mij verder helpen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk toch de klepstoters, als het zich voor doet met koude motor, wat is de foutcode het lieft met omschrijving en nummer
Ik heb geen idee, dit hebben ze me bij de dealer niet verteld.
Morgen gaat ie weer naar de dealer, dan gaat de nieuwe bobine er weer af en gaan ze de motor spoelen.
14 jaar
Je kunt de motor nog eens laten flushen alvorens de klepstoters te laten vervangen. Met verse olie daarna kan het opgelost zijn.
Gisteren de auto weer opgehaald.
Ze hebben hem gisteren weer aan de lexia gehad en nu gaf deze ook een storing op een sensor.
Volgens de garage een temperatuursensor die helemaal van slag af was.
Deze hebben ze vervangen en tevens nieuwe koelvloeistof erin.
Weer 170.- lichter, maar goed altijd nog goedkoper dan nieuwe klepstoters.
Overigens heb ik voor de bobine en de hierbij horende arbeid niets hoeven betalen, super service.
Hopelijk is het probleem nu verholpen. Ik hou jullie op de hoogte.
14 jaar
De garage bleef volhouden dat het aan de klepstoters zou moeten liggen.
Ik heb besloten de auto in te ruilen.
Helaas dus geen idee wat nu daadwerkelijk de oorzaak was van deze problemen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar