Ik heb vandaag een storing gekregen "storing uitlaatgas + motormanagment". weet iemand ervan?
B.V.B.
Zahid
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De dealer kan je een hoop meer vertellen nadat deze de foutcode(s) die opgeslagen zijn heeft uitgelezen.
Zonder die codes is het zoeken naar een naald in een hooiberg.
Is n' bekend probleem bij de Citroen C5 . Als het motor vermogen niet is afgenomen maak je de accu min pool 15 minuten los van de accu. Bij het opnieuw vast maken van de accu kabel reset de computer zich en is het probleem verholpen. Als het motor vermogen is afgenomen , kunnen er problemen zijn met een van de bobines. Ik zelf rijdt een C5 Break uit 2001 3V6 waar alle bobines al zijn vervangen.
14 jaar
Pas op met losnemen van de accu. Gas-computer kan dan wel eens opnieuw ingeleerd moeten worden.
Verder kunnen er fouten gaan komen in ABS en SRS(airbag) computers die alleen door de dealer gewist kunnen worden.
Ik hoop dat je dan ook de radio-code bij de hand hebt, anders doet deze het ook niet meer.
En het mooiste is dat de motor-ecu niks vergeet. De fout blijft gewoon staan, dan wel komt redelijk vlot weer terug.
ik ben vandaag naar gasboer geweest, hij had storing uitgelezen en gereset, volgens hem deze storing was een keer voorgekomen en op dit moment waren geen storingen. Dus probleem was eigelijk geen probleem en is opgerlost.
PS. accu los maken doet geen kwaad!
14 jaar
Het is net als in de reclame vroeger: wrijven helpt niet, rennies wel.
Dat geldt hier ook, resetten helpt niet, repareren wel. Zoek een andere gas-sepcialist voor de volgende keer, en die volgende keer komt.
Storing motormanagment wijst meestal op de gasklep...
Heb je een uitdraai met foutcodes?
nee, heb geen uitdraai met foutcodes!
14 jaar
zul je toch nodig hebben. Staat er ook niks op de factuur oid?
Dit soort storingen hebben 9 van de 10 keer met lpg installatie te maken.
Zit waarschijnlijk een Ag installatie in.
Wat je kunt doen is de boel resetten en dan een week op benzine rijden en kijken of de storing verschijnt.
Verschijnt die niet zet je de auto op lpg,verschijnt de storing zit het in het lpg gedeelte.
dat kan een druksensor zijn of een injector of de verdamper.
Gaat tie op benzine branden kun je de storing laten uitlezen,kan overigens op lpg ook,maar dat is een volgsysteem en je wilt graag weten wanneer en op welke brandstof zich de storing voordoet.
14 jaar
Ja: er zit een Ag installatie in. en er zit geen verdamper bij, dit is een lpi installatie. Ik zal een week op benzine rijden om te kijken of de storing opnieuw voordoet.
Bedankt voor tips en reacties.
14 jaar
Dit is geen lpi installatie!.
Hij heeft weliswaar injectoren,maar spuit dampvormig in en heeft derhalve een verdamper.
Alleen een vialle installatie spuit vloeibaar in en heeft daardoor geen verdamper.
14 jaar
de storing is opnieuw verschijnen, dit keer morgen met het opstarten.
ben ik naar citroen garage gegaan om te laten lezen en te rezetten, er was maar een storing melding (40) "brandstof management storing". volgens monteur moet ik terug naar gasboer voor gas filter te laten nakijken!!!
- heeft iemand AG handleiding?
14 jaar
Zit de juiste olie erin?.
Deze 2.0 is daar gevoelig voor wat betreft de klepstoters.
Maar heb je nu al eens een poosje op benzine gereden om te kijken of de storing verschijnt?.
Druksensor van gasinstallatie wil ook weleens de geest geven.
Verschijnt de storing met het overschakelen op lpg?.
14 jaar
Nee, storing verschijnt niet met het overschakelen op lpg, op lpg rijdt de auto niet zo soepel als op benzine! soms de toerental is niet stabiel op lpg en wel op benzine, lijkt wel dat temp. sensor geeft niet de juiste warden door aan lpg cpu kan dat?
14 jaar
Ik denk eerder dat het mengsel tijdens rijden op LPG aan de arme kant staat.
Dat is een gevaarlijke storing die kan leiden tot dure schades zoals verbrande kleppen en/of gesmolten katalysatoren.
Helaas zonder exacte storingscode moeilijk te zeggen. Ik zou op benzine blijven rijden totdat een gas-specialist het LPG-systeem heeft gerepareerd.
Ik sluit me aan bij oldford.
Het duid op een te arm mengsel,ook omdat je een foutmelding krijgt.
De storing verwijst naar een uitlaatgasstoring.
Vermoedelijk loopt het lambda signaal buiten bereik.
gasinstallatie laten checken.
14 jaar
Nog een vraag aan jullie,
Is de ag sgi inst. te afstellen? als ja dan hoe?
14 jaar
Nee, is niet in te stellen.
14 jaar
Vandaag was ik op internet opzoek gegaan voor sgi verdamper uitleg en toch een site gevonden met de uitleg, volgens deze site is de gas druk wel te afstellen door middel van een m6 boutje. Kan dat?
14 jaar
Ga er nou niet zelf aan zitten prutsen,maar ga er mee naar inbouwstation.
14 jaar
Gasdruk is niet af te stellen. Van de SGI installatie gaat meestal de druksensor op de verdamper stuk. Of er zit vuil in de injectoren. Heb je een filter in de common rail naar de injectoren zitten ?
Dat weet ik 't niet. Ik zal nakijken.
Weet iemand een gooie AG SGI monteur in de beurt van Zuid Limburg?
14 jaar
google op gasinbouw.
14 jaar
Zuid Limburg niet, maar in Baarlo zie Pouls, is Noord Limburg maar denk ik wel de moeite.
Gesteren ben ik naar een gas instellateur in België (Gespecialiseerd in AG SGI) , Hij heeft verschillende testen uitgevoerd o.a. viergastest, Uitkomst was dat er is niets mis met de gas instellatie maar waarschijnelijk e.e.a. kleine lekkage in de motor!(lekkende klep mischeen!!)
14 jaar
Ik heb nou 2 weken gereden op benzine en ook de bougies vervangen, geen foutmelding gehad, schakel over naar LPG en tweede dag heb ik 't weer de foutmelding.
Als ik de vacuumslang van de verdamper los haal, moet de motor touch uit vallen? deze valt niet uit maar gaat de toerental op en neer!
Help!!!!
14 jaar
Dus, naar de gasboer.
Daar ben ik niet eenkeer maar leefst 4 keer geweest zonder enkle oplosing of duidelijkheid over deze probleem, Gasboer stuur mij naar citroen garage en deze mij terug naar gasboer!
En dat kost mij behoorlijk veel.
NOU?
14 jaar
Kijk als de auto op benzine gewoon goed loopt zit het zeer waarschijnlijk in het LPG systeem. Laat de specialist eens goede diagnose stellen, bijvoorbeeld door te rijden en dan met de LPG diagnose apparatuur uit te lezen.
Heb je toevallig in de aanvoerbuis naar injectoren een gasfilter zitten ?
Als je trouwens op zoek bent naar een garage die benzine en LPG diagnose doet van AG systemen moet je me effe mailen.
[quote=pieterp9094]Heb je toevallig in de aanvoerbuis naar injectoren een gasfilter zitten ?[/quote]
Volgens AG SGI specialist zit er een gas filter met druk sensor op.
en hij vond geen foutmelding in 't systeem!
14 jaar
Alleen uitlezen is niet voldoende, je zult onder het lopen van de motor uit moeten laten lezen en analyse laten doen of de waardes goed zijn.
hoi allemaal,
De fout melding welke ik nou kreegt is P0170 brandstoftoevoer n.i.o.
14 jaar
Dat was op LPG neem ik aan? Mengsel is verkeerd. meestal te arm.
Laat een lpg-specialist de installatie kontroleren, voordat er meer schade ontstaat. Tot die tijd op benzine rijden.
Ik denk dat probleem is opgelost door het vervangen van de lamdasondes 1, nu all twee weken geen probleem gehad. Als probleem opnieuw optreed zal ik me weer melden.
Bedankt allemaal voor jullie bijdraag.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar