jumper loopt koude start slaat aan op 4 cil trekt prima . maar op een gegeven moment giga veel rook (motorolie) vooral na even stationair lopen het roken is opeens gestopt later daarna egr klep vervangen geen problemen meer deze bleef openstaan liep weer goed tevens verstuiver afdicht ringen vernieuwd darna veel minder carter overdruk,
maar bij stationair lopen krijg je de olievuldop er haast niet af onderdruk ,zonder dop overdruk m.i .normaal.
bij koude motor geen rook, en na lange rit dus goed op temp niets geen rook meer ..... ?
olie verbruik is uiteraard te veel tijdens, roken maar na lange rit normaal.ben prof geweest veel problemen opgelost, maar dit gaat mijn verstand te boven.
wie heeft dit al eens ervaren en weet de oplossing alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom wil je bij een draaiende motor de olievuldop verwijderen?
beste cor daarmee weet al snel hoe het is gesteld met bv kapotte zuiger. verstopte carterventielatie.
de wonderen zijn de wereld nog niet uit het roken en uiteraard het olie verbruik is gestopt , nu maar hopen dat het zo blijft.
mocht het terugkomen ga ik er zeker verder naar zoeken en als het probleem gevonden wordt zal ik het zeker laten weten .
met vriendelijke groet
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar