Hallo,
Ik heb een 205 Gti met een citroen XM 2.0 turbo blok erin. Nadat m'n radiateur een behoorlijk lek had heb ik deze afgelopen weekend vervangen door een nieuw exemplaar. Sindsdien wordt echter de olie ook tijdens normal rijden erg heet (loopt snel op en blijft continu oplopen) heb test gestopt bij 130 graden en m'n kvs komt niet boven de 90 graden. Dit terwijl de olietemp voorheen bij circuitgebruik niet eens boven de 100 graden kwam.
Kvs en oliepijl zijn prima, motor rookt ook niet, heeft ook geen merkbaar verlies in vermogen. Kachel wordt warm, zo ook alle leidingen en de thermostaat werkt ook naar behoren.
Iemand die dit wel eens heeft meegemaakt of een suggestive heeft waar verder te zoeken? Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Turbo motoren hebben vaak een oliekoeler.
Heb je toevallig geen oliekoeler in het koelcircuit zitten die niet goed ontlucht is?
Wellicht omdat het niet de originele motor is, zit de koeler op een plek die moeilijk ontlucht kan worden.
Simpelste oplossing is vaak de beste: olietempsensor kaduuk :)
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar