close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xm: verzuipt bij stationair

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 ct turbo aut.

Hallo collega''s hebben een xm binnen gekregen met een gebroken distributieriem cilinderkop laten reviseren en koppakking vervangen,ook de turbo zat wat vast hebben die ook vervangen.

Na alles gemonteerd te hebben en dubbel na gelopen start de motor heel erg moeilijk met een beetje gas en maar doorstarten loopt hij ,maar staat te verzuipen ploft wat in uitlaat,op hoger toerental wil hij wel goed lopen maar om weg te rijden met een automaat is dit niks bougies vervangen bobine vervangen injectie relais vervangen maar niets helpt>wie heeft er een idee? wij zien het even niet zitten

Geplaatst door

noordwal (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

storingen aanwezig? 4-gasmeting gedaan om te kijken of ie echt verzuipt? staat ie 100% zeker op tijd, lijkt er zo op van niet.

denk dat de distributieriem een tandje verkeerd staat of een verkeerde riem gebruikt

apalracer 50
badge

8 jaar

Hij zou op tijd moeten staan pen in nokkenas en pen in krukas. co is even goed en gaat dan naar 7,8 % goede riem 114x17 orgineel kan nog geen foutcodes lezen de stekker voor de oude aansluiting voor onze lexia en actia is verdwenen gaan er morgen even een lenen bij collega.
als de pennen er in zitten heeft hij aan de trekkende kant wel veel ruimte

noordwal 0
badge

8 jaar

hallo,als aanvulling nog hebben hem uitgelezen de enige foutcode was mengsel regeling,hij verzuipt zo erg dat hij bijna niet meer aan te krijgen is als ik de injectoren loskoppel wil hij wel nog heel even aan slaan maar als de injectoren weer aangesloten zijn doet hij niets meer?wie aub heeft de oplossing

noordwal 0
badge

8 jaar

Blijven de injectoren misschien open staan? Dit kun je horen met een stethoscoop op de injectoren, je moet dan een tikkend geluid horen bij lopende motor. (dit is het geluid van de naald die op de zitting valt)

harlie 0
badge

8 jaar

Blijf zeggen dat ie niet op tijd staat. Weet je zeker dat de krukaspoelie niet verdraaid is op de vulcanisatie, waardoor 't lijkt of ie op tijd staat?

Hallo,Harlie jij had gelijk de krukaspoelie was 5 tanden verlopen met een nieuwe krukaspoelie was het verholpen en hij loopt weer als een naaimachientje.
Bedankt

noordwal 0
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën XM of stel zelf een nieuwe vraag.