close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: ontsteking

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18i16v

hallo
wegens distributieriembreuk heb ik een nieuwe cilinderkop moeten aanschaafen
dient men nog ergens ander op te letten buiten dat men de nokkenassen met pennen vastzet in de daarvoor voorzien gaatjes en de krukaspolie met een pen in het gat dat daarvoor voorzien is alvorens men het cylinderkop terug plaatst.
zijn er nog merktekens die men gelijk moet zetten?
of kan met met de krukas geen toer tever zijn voor de ontsteking?
weet dat dit bij wagens met delcro wel het geval kan zijn
mvg

Geplaatst door

sleutelaarke (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Achter de starter heb je een gat waar je een pen kan induwen in het vliegwiel waardoor de motor altijd op bdp staat.grtz

wovr100582 0
badge

14 jaar

Hoho Wouterm, zuigers moeten op 90GRADEN STAAN!!!!!

EN:

[img]http://img33.imageshack.us/img33/9241/68...[/img]

fordmonteurtje ze zeggen
- blokeer de nokkenastandwielen met de gereedschappen
- Plaats de paspen in het vliegwiel
Dan zeggen ze beslist noodzakelijk;Cotroleer of de krukaspoulie DAMPERS in goede staat verkeert.Wanneer de merktekens naaf/tandwiel niet overeenstemmen moet het krukastandwiel vervangen worden

Maar los daarvan met de pen in het vliegwiel staat de motor altijd op bdp

wovr100582 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.