Citroën Zx: ontsteking, geen vonk op bougies.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: LFZ

Goedemorgen,

Heren, mijn ZX 1.8i XU 7 heeft 406.000 km gedraaid en ik heb er een andere motor ingezet. Alles aangesloten zoals het van de andere motor af kwam en nu heb ik geen vonk op de bougies. Nieuwe distributie snaar gemonteerd, nieuwe bougies en nog niet aan de gang te krijgen. Heeft iemand voor mij de tip waar ik het nog moet zoeken?

Bij voorbaat dank,
Gerrit M.R. Wijbers

gmr wijbers

Geplaatst door gmr wijbers , lid sinds 11 jaar geleden

11 Reacties

C.Jonker PRO, 9 jaar geleden

ergens een sensor vergeten, bv bij de nokkenas of krukas? een van de kabels van deze sensor beschadigd?
Heb je wel benzine inspuiting ?

gmr wijbers, 9 jaar geleden

Dank voor de tip. morgen direct proberen. De krukas sensor heb ik nog niet bekeken. Ik laat nog weten hoe het is afgelopen.

gmr wijbers, 9 jaar geleden

Krukas sensor vervangen, ecu en distributie riem gecheckt, nokken- en krukas, maar start nog steeds niet. welke storingen zouden het nog kunnen zijn?

harry4203 PRO, 9 jaar geleden

is de crashsensor niet uitgesprongen tijdens het vervangen van de motor? (denk in de buurt van li veerpoot.)

gmr wijbers, 9 jaar geleden

Dank voor het bericht, crash sensor aan rechterzijde ingedrukt maar helaas geen soelaas.

harry4203 PRO, 9 jaar geleden

ff bij begin beginnen, als je contact aanzet, loopt dan heel even de benz-pomp? zo ja, loopt ie daarna tijdens het starten ook? heb je spanning op de bobine tijdens starten?

gmr wijbers, 9 jaar geleden

Dank voor het bericht. Pomp loopt bij contact en tijdens het starten. Er is spanning op de verdeelblok en de bougies vonken.

harry4203 PRO, 9 jaar geleden

stapje verder, als je de benzineleiding op de injectorgalerij los neemt, komt er dan ook zichtbaar voldoende benzine uit? zo ja, worden waarschijnlijk toch de injectoren niet aangestuurd of zitten vast( zou niet de eerste sloopmotor zijn waarbij dit agv stilstand optreed) alles van het lpg-systeem is ook weer goed aangesloten he? deze zal ook ergens de benzineinjectie onderbreken.

gmr wijbers, 9 jaar geleden

Harry 4203 dank voor uw bericht. Ik heb zekerheidshalve de injectoren vervangen, er komt genoeg benzine uit maar nu vonken cyl. 1 en 4 niet.
Bij het starten knalt de motor en de benzine damp komt uit de slang van het lucht filter.

harry4203 PRO, 9 jaar geleden

dus de bougiekabels verwisseld?
ik dacht dat er nummers op de bobine stonden, let op he, cil 1 is versnellingsbakzijde.
als ik een gevonden plaatje moet geloven, maar twijfel of dit correct is, zit als je op de bobine kijkt (stekkeraansl onderzijde) li onder op cil 2, re onder op cil 4, li boven op cil 1, en re boven op cil 3.

gmr wijbers, 9 jaar geleden

Harry, bedankt voor het bericht. Ik heb de kabels aangesloten zoals beschreven en proberen te starten maar het lukte niet. De motor knalde en pruttelde wat en de buis van luchtfilter naar carburateur smolt. Gisteren op pad geweest en heb een andere buis gevonden. Straks maar even zien om die te monteren en de kabels weer om te zetten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Tipo of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.