Citroën : ontsteking probleem

1

marcel33

Geplaatst door marcel33 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

tegen het pingelen is het volgende te doen demonteer de verdeler en onderin zit de centrifugaalvervroeger deze veertjes willen nog wel eens te slap worden waardoor de vervroeging te enthousiast werkt wat strakker afstellen
de juiste bougies zitten er wel in de klepspeling is goed probeer eens een brandstofreiniger

moderator (0) PRO, 16 jaar geleden

Citroën Bx
Bouwjaar: 1988
Brandstof: benzine
Motor: 1600tri reactie op antwoordt:
probleem met ontsteking:

BEDANKT VOOR JE REACTIE:

DIE VEERTJES HEB IK EEN JAAR GELEDEN AL STRAKKER GEZET:
HELE ONTSTEKING IS TOEN UITELKAAR GEWEEST:
DE KLEPPEN HEB IK AL EEN PAAR KEER GECONTROLEERD:
STAAN PRECIES ZOALS HET HOORT
DE KLEPPEN STAAN NOG PRECIES ZOALS 150.000KM TERUG :NU IS DE KM STAND 338.000.
HEB IK NOG NOOIT HOEVEN STELLEN:
HEB VERSCILLENDE NIEUWE BOUGIES GEPROBEERT ZOALS BOSCH/NGK/CHAMPION/EQUIM ALS IK DIT TENMINSTE GOED SPEL:
OOK BIJ ALLE MERKEN EEN ANDERE ELECTRODE AFSTAND GEPROBEERT.
OOK ALLE SOORTEN EN MATEN REINIGERS HEB IK AL GEHAD:
DE TANK IS GEREINIGT:
DE LEIDINGEN ZIJN DOORGEBLAZEN & DEELS WAAR NODIG STUKJES SLANG VERNIEUWD
NOG NOOIT WITTE POMP GETANKT:
ZO GOED ALS NIEUWE INJECTORS:

MAAR:
IK HEB NU AL EEN PAAR KEER MET BOSCH NEDERLAND EN BOSCH BELGIE GEBELD (BOSCH SUPPORT)
(70 EUROCENT PER MIN).
DE BELGEN ZEIDEN:
DAT HET HOTTEREN EN STOTTEREN EN INHOUDEN DOOR DAT LEKKE VACUUMVERVOEGERTJE MOEST KOMEN.
OK: LIJKT MIJ OOK WEL LOGISCH:
MAAR DAN HET PINGELEN NOG:
DAAROP ZEIDEN ZE DAT DAT WAARSCHIJNLIJK DE HALGEVER MOEST ZIJN.DIE KON WEL EENS STUK ZIJN!
DEZE BEPAALT NAMELIJK DE POSISTIE VAN DE VACUUM VERVROEGER.
OOK ALS DEZE VIES WORD WERKT HIJ NIET ZO GOED MEER:
IK HEB VRIJDAG MIDDAG EEN NIEUWE BESTELD EN KRIJG HEM MORGEN BINNEN: BEN BENIEUWD:
IK GA DE ONTSTEKING WEER UITELKAAR HALEN EN METEEN ALLE KERINGEN DIE IK NOG HEB,
DIE IK BIJ DE VERVROEGER HAD BESTELD OOK METEEN VERNIEUWEN, ZODAT ER ZEKER GEEN OLIE IN KAN KOMEN.
IK LAAT NOG WEL WETEN HOE HET VERDER AFLOOPT
MVG...MARCEL

Offline
Rapporteren | Verwijderen | Bewerken | Citeren


Posting verplaatst door moderator.

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

de mogelijkheid is aanwezig dat door inwendige vervuiling van de motor de compressie te hoog is geworden waardoor de motor gaat pingelen
bel eens met een vertegenwoordiger van forte zij hebben diverse mogelijkheden om in de motor te kijken zonder te demonteren het kost je niets maar misschien hebben ze de juiste oplossing voor jouw probleem

bruumke (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je ook al een keer brandstofdruk gemeten misschien is je drukregelaar wel stuk. En inderdaad de bdp sensor is ook een hele belangrijke.

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Brandstof pomp van deze dingen sneuvelen ook nogal eens, helemaal als het een ex gas auto is. Zoals Bruumke al zei meten.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Overig of stel zelf een nieuwe vraag.