Citroën C5: P1351 - P0483 - P0422

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20hdi

Klant is auto komen tonen omdat hij altijd de melding krijgt dat de roetfilter verstopt dreigt te raken.
Ik had de 3 bovenstaande codes als fouten.
Alles gewist : P0422 komt steeds terug.

Nu is mijn vermoeden dat de drie codes met mekaar te maken hebben, daar de koelfan lang blijft nadraaien.
Eigenaar vertelde mij dat hij hiermee reeds een paar maal bij de dealer geweest en deze vertelde hem dat dat normaal was dat de koelfan tot een kwartier blijft nadraaien............?????????
Hallo????

Ik heb vandaag een roetfilterreiniger in de brandstoftank gedaan.

Heeft iemand ervaring met deze drie codes? Want ik blijf erbij dat deze met mekaar te maken hebben ivm met het regeneren van de roetfilter.

Alle tips welkom.

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Betekenis van P0422 wijkt af van de officiele EOBD uitleg - regeneraties te vaak afgebroken.
Met fouten op het gloeisysteem en de koelvinnen lijkt me dat het regenereren niet meer gedaan wordt.

firmin (0) PRO, 11 jaar geleden

Beste
Uit uw schrijven leid ik af dat de wagen er niet in slaagt een degelijke regeneratie uit te voeren,(daarom blijft hij ook zolang nakoelen) maar ik weet niets over de eventuele parameters ,zowel uit de injectie-als de brandstoftoevoegingberekenaar.; hoeveel tijd tussen de laatste 5 regeneraties enz. Trouwens is het volgens mij niet slim om een product in de tank te gieten op een voertuig met eolys toevoeging En hoeveel km. zit die roetfilter op de wagen gemonteerd? Begin al eens met een geforceerde regeneratie uit te voeren via diagbox of lexiatoestel. zet wagen wel buiten....

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Eigenaar is nieuwe klant, dus van die regeneraties weet ik geen geschiedenis, maar wat ik wel weet is dat hij reeds een paar maal melding gemaakt heeft van dit euvel en dat de dealer dit blijkbaar afwimpelde.
Het toegevoegde produkt is degelijk getest en heeft geen invloed op de eolys, als er al nog van deze eolys in het tankje zit.
Maar uit jullie uitleg leid ik wel af dat we in de goeie richting zitten.

jhl (0) PRO, 11 jaar geleden

Beter laat dan nooit : met auto bij bevriende dealer geweest, "herprogrammatie" en probleem opgelost.
Maar het wordt een weerkerend probleem van mensen die komen klagen dat hun nieuwe wagen regelmatig met draaiende ventilator staat te draaien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.