Deze auto gaat regelmatig in noodloop met de foutcodes P1461 EGR klep aanleren + P 1462
P0087 commonraildruk te laag.
Als ik op Brainbee EGR klep aanleer (??) gaat hij een dag terug goed.
Iemand tips of ik de EGR moet vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
betreft P0087 zou ik het brandstof filter vervangen
P1462 ik zou de klep eens bij de dealer laten inleren
Deze auto slaat tilt. Handrem werkt niet meer naar behoren. EPS geeft fouten.
Het schijnt zou een vervanging nodig zijn van de rempedaalsensor?????
heb je dik kans van
meen dat er ook een modificatie op de kabelboom is...
Dealer vertelde mij dat er een kabeltje bij moesr getrokken worden.............
God geve dat het klopt...........................
Heb klant met identieke panne gehad : kosten hem meer dan 1000 euro : EGR - gasklep en BSI vervangen door andere dealer...........
Heb hier een gehad bouwjaar 2006, hadden ze alles al van verv(EGR/EBE, maar toch iedere keer storing.
Stekker op EGR daar zat een slecht contact, daar zag je niets aan (geen oxidatie ofzo)
Door div door te meten en de draden en stekkers te bewegen vond ik het uiteindelijk.
Heb de klemkracht van de stekkertjes verhoogd en daarna geen problemen meer gehad.
Oiram
Auto gaat woensdag bij dealer binnen.
brandstoffilter eens proberen te vervangen. Dit geeft soms storingen druk te laag, hierdoor ook verkeerde informatie aan de berekenaars
Is al gebeurd rudy.
Ik ken de foutcodes niet meer allemaal : maar volgens dealer heeft hij identiek meegemaakt en EGR vervangen, 5000 km later terug EGR moeten vervangen, dan elektr. gasklep en uiteindelijk de ECU. Dit allemaal in "samenspraak" met de technische assistentie van Citroën.
Nu spreekt men van een nota ivm rempedaalsensor en nieuw kabeltje.......
Auto bij dealer geweest........................... Pffffffffffffff
KLant vertelt mij nu : EGR klep vervangen : 500,00 euro, euvel niet opgelost. Nu moet computer vervangen worden, bestek volgt...................
Jongens jongens toch.................
Dat wisten we toch al dat die vervanging van die EGR niet hielp....................................................
Met alle respect maar soms denk ik dat we als "kleine" garnaal beter werken met ons "natte vinger"-kunnen dan zij met al hun dure apparatuur.............
Dure apparatuur ? https://problemcar.nl/topic/citroen/p017... Met een verfstift gaat het ook !
mmmm Lijkt erg veel op mijn klusje destijds. Zie antw #6
EGR fout in motorcomputer dus EGR vervangen.
Nog niet goed dus naar de dealer.
Na een software update bij de dealer ook nog een communicatie fout in ABS erbij gekregen?
Toen de ECU vervangen, Nog niet goed.
Enkele garage's en dealer 4 maanden gezocht.
EGR vervangen
ECU vervangen
Draden ECU-EGR doorgemeten
Communicatie fout ABS-ECU bedrading netwerk doorgemeten.
Auto komt hier, diverse waardes EGR bekeken (die waren gewoon niet logisch!!)
Bedrading was wel goed, tijdens het bewegen van EGR stekker zag ik de waardes veranderen!
Klemkracht verbeterd van pin5 op EGR stekker, GOED!
Communicatie fout in ABS was een gevolg fout en was verdwenen na het oplossen van EGR probleem.
Ik zou dus eens de waardes van de EGR met software bekijken en in ieder geval de stekker contacten van die EGR 100% goed maken.
Oiram
Injectieberekenaar zou moeten vervangen worden. Kostprijs zonder plaatsing meer dan 1000 euro, zonder garantie van "succes".
Citroën België weigert elke tussenkomst want auto is 4 jaar............................
Klant heeft de handdoek in de ring geworden en een nieuwe wagen aangeschaft. Ik had voorgesteld om verder te zoeken via de tip van Oiram.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar