close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën ZX 1.4: probleem op gas

Hallo allemaal,



Ik heb een raar probleem met mijn ZX op LPG. Als ik de auto start slaat deze vrijwel gelijk aan en schakelt dan automatisch over op gas. Nu zijn er nog geen problemen, maar tussen de 1 en 3 kilometer rijden is het net of de motor niet meer wil lopen. Als ik dan overschakel op benzine pakt de motor weer en kan ik door rijden. De motor loopt ook op benzine niet lekker, maar hij doet het in ieder geval. Als ik de motor weer terugschakel, als hij warm is, dan blijft hij 9 van de 10 keer netjes lopen en heb ik verder geen probleem meer. Als hij niet goed oppakt laat ik de auto doorrollen en zet het contact uit en dan weer aan en lat de motor weer aanslaan. Dan blijft hij wel rijden. Ik heb al verschillende dingen gecontroleerd waaronder:

de klepafstelling, de bougies en de kabels, afstelling van de distributie, er word geen valse lucht aangezogen. De auto heeft eind vorig jaar een lekke koppakking gehad en deze is vervangen. Direct hierna heb ik geen problemen gehad. Het begon een maand of 4 erna en het lijkt of het steeds erger wordt. Heeft iemand een oplossing voor mij?



Groetjes Ton

Geplaatst door

tonku (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zit de verdamper van het gas hoog onder de motorkap of wat lager ,want misschien eventueel lijkt het er op dat de verdamper eventjes bevriest.Is het koelsysteem luvhtbellenvrij ?Bij een warme motor verwarmt de koelvloeistof de verdamper

Hoeveel km heeft de auto gelopen ,is er naar de klepzittingen gekeken toen de kop er af was ?

vr gr
Marco

marcovadem 0
badge

21 jaar

de verdamper zit onder in het compartiment en de water toevoer takt af van de verwarming en word heel snel warm en de uitlaat slang van de verdamper ook. De klepzittingen zijn niet gecontroleerd, maar dan zou ik de problemen toch ook hebben bij een warme motor? Ik vind het alleen raar dat als ik mijn contact aan en uit zet dat de problemen dan weg zijn. Het lijkt mij iets electrisch, maar ik kan niets vinden van dien aard. En op benzine loopt de motor ook niet lekker als de motor koud is. Meestal als de motor op benzine lekker gaat lopen, blijft hij op gas ook draaien. Daarvoor had ik het gas toevoer gedeelte al een beetje uitgesloten.

tonku 0

21 jaar

Als deze ZX een monopointinspuitunit er op heeft zitten dan heeft hij een gescheiden brstof ontst systeem. Wat heel veel voorkomt op deze modellen (AX,ZX,Peu 205,309)is gedonder met de ontstekingsmodule. Eventueel uitwisselen van de verdeler is misschien een optie.

vr gr
Marco

marcovadem 0
badge

21 jaar

Het probleem zit hem waarschijnlijk in het lamda-sonde signaal, laat dit even controleren, verder is het mogelijk om de software aan te laten passen opdat de auto pas wanneer de motor warm is op gas overspringt

Alex225 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.