close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Bx: Pulserend rempedaal BX GTi 1.9 automaat.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 injectie

Genoemde BX heeft een pulserend/pompend/stuiterend rempedaal.
Ook tijdens stilstaan dus het is geen schijfprobleem.
Er klinkt een sissend geluid als ik rem 'tff tff tff tff tff' en het pedaal vibreert erg.
Een monteur zei me dat het aan de injectoren zou liggen en dat een blikje cleaner het euvel zou verhelpen maar twee blikjes verder is het er nog.
Zou dit probleem iets met het ontstekingstijdstip van doen kunnen hebben ?
Een andere Citroëndealer, die toch best veel BXen heeft gedaan had dit probleem nog nooit eerder aan de hand gehad.
Als iemand een oplossing kan aandragen....heel graag.

Thanx,

Ton

Geplaatst door

Pacerist (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoofdremcilinder een keer meegemaakt en ook de citroenmannen hadden dit nog nooit meegemaakt eentje kwam zelfs 10 km na me toe rijden van het ongeloof en ja ik weet dat het alleen een klep is open en dicht. laat het later als het opgelost is eens weten wat je allemaal gedaan hebt.

harnak 0

15 jaar

Dank je Har,
Ik heb een Haynes repairmanual en een nederlandstalig werkplaatshandboek, in geen van beide komt het woord hoofdremcylinder echter voor.
Wat me door jouw opmerking wél duidelijk werd/te binnen schoot is dat ik na het vervangen van de remschijven nooit het systeem heb ontlucht !
Ik ga dat nu eerst maar eens doen en kijken wat dat oplevert.
Wel vreemd dat hoofdremcylinder er niet in staat hé.

Ik heb dat wat jij zegt met mijn AMC Pacer ook eens gehad.
Lekke balg was dat toen, nergens te vinden, uiteindelijk vervangen door 1 uit een Jeep Cherokee (na wat aanpassingen hoor).
Ik ga de boel nu eerst maar ontluchten.

Pacerist 0

15 jaar

ja ik denk dat dat wel klopt dat ze dat ding geen hoofdremcilinder noemen zit wel op de zelfde plaats als bij andere autos maar doet eigenlijk niets anders als een klepje open zetten als je remt ontluchten kan ook wel eens helpen maar niet als het pedaal net als bij mijn probleem net als bij abs op en neer gaaat. succes en we horen het nog wel.
nog even gezocht op internet en heb dit zinnetje gevonden in verband This is a sure sign of air in the rear brake circuit. Bleed the whole system including the brake valve. trillen rempedaal en dan bedoelen ze volgens mij brake valve wat ik dus de hoofdremcilinder noemde voor de duidelijkheid.

harnak 0

15 jaar

Hoe heb jij het bij jezelf toen opgelost dan Harrie ? (of op laten lossen ?)

Pacerist 0

15 jaar

Bij de Citroën BX maakt het remsysteem deel uit van het veersysteem en staat het geheel staat op een gemiddelde werkdruk van 140 atm. Met het bedienen van het rempedaal open je ventiel, de z.g. remservo. Het pedaal moet je niet echt intrappen, maar licht bedienen bijna aaien. Dat pulseren met het sissende [tff tff] geluid is het stromen van de vloeistof en is normaal.
Het veer-/remsysteem is voorzien van een minerale vloeistof LHM en verdraagt geen andere vloeistof als b.v. de eerdere genoemde cleaner. Grote kans dat door dit middel onherstelbare schade aan het systeem onstaat.

Zo snel als mogelijk de vloeistof aftappen, de filters vernieuwen en het systeem ontluchten.

Als er toch te weinig remvertraging is, controleer/vernieuw de remblokken en -schijven.

[quote=Pacerist]Hoe heb jij het bij jezelf toen opgelost dan Harrie ? (of op laten lossen ?)[/quote]
was van een klant van me opgelost door een sloop onderdeel er op te zetten praat over de jaren 90 deed toen heel veel met citroen zelf 11 jaar bx gereden dezelfde

harnak 0

15 jaar

[quote=harnak][quote=Pacerist]Hoe heb jij het bij jezelf toen opgelost dan Harrie ? (of op laten lossen ?)[/quote]
was van een klant van me. opgelost door een sloop onderdeel er op te zetten. praat over de jaren 90. deed toen heel veel met citroen zelf. 11 jaar bx gereden altyd dezelfde[/quote]
http://img514.imageshack.us/img514/223/b...


even een voorbeeld

harnak 0

15 jaar

Nou mannen, ik heb vanmiddag 4 litertjes LHM gehaald en alle ouwe zooi (cola) eruit gehaald. Daarna nog even de boel ontlucht. Echter dat éven gaat nu het weekend over want na drie remmen netjes en soepel te hebben ontlucht was het (zoals altijd lijkt het wel) de laatste waar m'n ringsleutel overheen schoot en die niet los te krijgen was. Ingespoten met WD40, moordenaar erop, klap op z'n kop, opeens kwam ie langzaam los maar oorzaak: draaide meteen de hele draad naar god. Uitgeboord en nieuwe draad getapt, daar had ik weer geen nippel op...zucht..
Dat word dus een nieuwe remklauw scoren op de sloop maandag want het was natuurlijk alweer tegen vieren dat dit gebeurde en de sloop was net dicht.
Fijn hoor dat sleutelen haha maar goed, m'n reservoir zit nu vol met prachtige groene reine claude siroop of zo je wilt Absinth (hmmm jammie) en voor zijn de rempjes ontlucht, rechtsachter ook.
Maandag weet ik wel weer wat meer.
Twee weken geleden had ik met m'n ouwe Pacer (1979) exact hetzelfde GVD !!!
Ook eventjes ontluchten na het verniewen van remslangen....éven weetjewel...
In elk geval bedankt voor het meeleven/meedenken jullie !!

Ps: Tibor, de remvertraging was niet in het geding, hij remt best.
Alleen als ik in de file of voor het stoplicht sta is het net of ik parkinson heb in m'n been weetjewel, daar wilde ik graag van af.

Pacerist 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.