Heb sinds een paar weken last van een dieselmotor achtige geratel.
Komt veel witte rook uit de uitlaat ook als deze al na een lange rit goed warm is.
Tevens is het bezine verbruik schrikbarend gestegen.
Was normaal 1 op 22 nu al 1 op 12-15 .
Ik zie geen lekkages van olie en hij trekt verder goed op en door. Dus hen niet het idee dat het de koppeling platen zijn.
Iemand enig idee?
Februari/ Maart weer voor de keuring.
Luchtfilter ook nog niet zo kort geleden verwisseld samen met olie beurt.
Klinkt alsof ik in een diesel rij.
Heel vreemd. Ook als ik de motorkap open maak is het moeilijk te lokaliseren waar het geluid vandaan komt.
Een me nood verlichting knop slaat steeds vaker op hol.
Maar verder rijd het in de stad en snelweg gewoon goed.
Alleen dat ratelende diesel geluid en hoog benzine verbruik is mijn een raadsel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij een lek(je) in de uitlaat die het signaal van de lambdasondes verstoord met een verhoogd verbruik als gevolg. Doorrijden met de storing zal ook tot schade aan de dure katalysator leiden.
Lijkt mij dat een bezoekje aan een dealer of goed uitgeruste universeel de 1e stap is.
De kosten daarvan verdien je snel genoeg weer terug als het verbruik weer normaal is.
Ik hoor inderdaad wel ook een pruttelend geluid bij me katalysator vandaan komen. Bovendien als ik voor het stoplicht stil sta en me verwarming staat aan stik ik zowat van de uitlaatgassen die van onder me motorkap vandaan komen. Katalysator is al een keer gelast geweest maar denk dat hij weer lek is. Ga daar eerst maar even laten kijken. Wordt weer een rip uit me lijf en dat op het moment dat ik al voor een nieuwe auto aan het sparen ben.
Grrrrrr.
.
Bedankt voor je advies!
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C1 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar