Sinds enige tijd weigert de rem de eerste keer als de auto een dag heeft stilgestaan. Even hard doortrappen en dan ineens blokkeren de wielen. Vervolgens is er de rest van de dag niets meer aan de hand. De rode lampjes zijn uiteraard uit voordat ik wegrij. Het lijkt erop dat de hoofdremcilinder in een verkeerde stand komt.
Misschien ook heeft het te maken met de hydraulische druk: de schijf op het oliereservoir staat altijd op maximaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is het gesteld met de veerbollen? Vooral de vooraadbol op de motor als, die langdurig tikt na het starten dan is daar de druk te laag. Dan alle bollen opnieuw vullen en LHM vloeistof verversen inverband met vervuiling
En de filter in het reservoir.
Ik heb dat getik nog niet gehoord, maar misschien moet ik inderdaad de veerbollen eens laten controleren. Met de vering heb ik geen probleem, maar wellicht dat je went aan langzaamaan slechter worden.
16 jaar
de hoofdremcilinder moet je gewoon zien als een kraan hoe meer je hem opent des te meer vloeistof er doorheen gaat en omdat dit de eerste keer niet gebeurt denk ik persoonlijk dat het systeem toch niet op druk is
ondanks dat de lampjes uit gaan het kan vervuiling zijn van het gehele systeem of voorraadbol niet op druk
bij deze auto,s kan je met heel hard remmen gemakkelijk de remschijven breken indien er geen abs op zit
en mooie platte kanten aan banden
Twee keer een verwijzing naar de voorraadbol. Ik zal het laten testen. Kan die hoofdremcilinder (de kraan) niet kapot zijn?
Wat dat breken van de remschijven betreft, tot nu toe moest ik altijd remmen om weg te manouvreren met zeer lage snelheid en dan lijkt het risico me nihil. Tegenwoordig zorg ik wel dat ik eerst even de remmen heb "losgemaakt" voordat ik echt wegrij. Hopelijk blijf ik daar aan denken totdat het weer in orde is, want ABS zit er niet op en een gebroken remschijf lijkt me vrij desastreus als je dat hebt met hoge snelheid.
16 jaar
maar ik heb alleen willen waarschuwen waar dit systeem toe in staat is
als er vervuiling in het gehele systeem is komt de druk ook langzamer op gang dan normaal doordat sommige kleppen in het systeem te laat reageren normaal hoort het lhm systeem om de 5 jaar ververst te worden of om de 120.000 km
Uiteindelijk heb ik alle 6 veerbollen laten vervangen, want inderdaad waren de 2 voorraadbollen kapot. De dealer vond de bollen bij de wielen ook erg matig, dus die heb ik ook maar laten vervangen. De rem is afgesteld en werkt tot nu toe weer perfect. Opgelost dus. Bedankt!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar