Heb een xsara, en hoewel de remmen goed werken, is één van de remschijven op een vreemde manier ingesleten.
Het 'loopvlak' van één kant (en enkel van deze ene schijf) is bol afgesleten. (de remschoen heeft zich daar dan ook aan aangepast).
Iemand enig idee waardoor dit kan komen?
En heeft iemand ervaring met het afdraaien van schijven? De andere schijf is nog perfekt in orde, alsook de andere helft van de bolle schijf.
De schijven lopen nog mooi recht, en had gedacht om ze op 't werk vlak te draaien. Zijn geventileerde schijven.
Doen of niet?
Heb 't even heel eenvoudig geschetst, dit is de doorsnede van de schijf.
[url=http://img703.imageshack.us/i/schijf.jpg...][img]http://img703.imageshack.us/img703/572/s...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mijn advies gewoon 2 nieuwe schijven met blokken
bedankt robby,
adviseer je om enkel het bolle loopvlak af te draaien, of draai ik best beide vlakken van beide schijven tegelijk af...?
en heb je toevallig enig idee wat de oorzaak kan geweest zijn? heb de auto zo gekocht.
minimumdikte opgezocht en afdraaien is nog ruimschoots binnen die grens.
13 jaar
Koert
Maak zelf die keuze.
Nooit op remmen bezuinigen, waaghalzen zullen altijd blijven bestaan.
Mijn keus in deze materie was snel gemaakt.
Opmerkelijk is dat je in een ander topic adviseert een reparatie goed uit te voeren, dat een strak sturende auto veel plezierige rijdt.
Dit zelfde geldt natuurlijk ook voor remmen...
Het verschil zit hem waarschijnlijk in : wie gaat / moet ''betalen''
Gr. paul
Even een ouwe koe uit de gracht halen...
Weet toevallig iemand of er volledige revisiesetjes bestaan voor de remklauwen van Bosch?? Op 't net vind ik massas revisieklauwen, maar nooit afzonderlijke onderdelen zoals zuigers, o-ringen, manchetten,... Een bezoekje gebracht aan mijn plaatselijke onderdelenboer: antwoord was, dat dat niet bestaat. Terwijl ik héél zeker weet dat 't bijvoorbeeld bij Peugeot perfect mogelijk was om bvb één zuiger te kopen, zonder meer.
(remklauw Bosch nr: 0 204 103 972 - citroën & peugeot nr: 4400 N1)
Alle info is welkom.
13 jaar
Volgens mijn documentatie (van citroen frankrijk) is er geen losse zuiger te bestellen en ook het opgegeven onderdeelnummer is onbekend bij een xsara. Er is wel een revisiesetje te krijgen echter zonder zuiger.
Zie afbeelding
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/853/xsarabosch.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/853...][img]http://img853.imageshack.us/img853/6509/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
13 jaar
Bedankt voor je reactie Jeroen. Ok, er is dus een revisiekit te krijgen, in je tekening nr 5 en/of nr 6. Dan spring ik best even binnen in een citroën/peugeot garage om een stel kitjes te bestellen. Echter wel vreemd dat de autoparts dealer het niet kan bestellen (?).
Gereviseerde klauwen koop ik niet; ik wil het in de eerste plaats zélf doen, en in de tweede plaats wil ik geen 4- of 5000 belgische franken neertellen voor een revisieklauw als ik enkel een paar versleten dichtingen en een stel rubbers versleten heb...
13 jaar
[quote=koert_ahja]wil ik geen 4- of 5000 belgische franken neertellen...[/quote]
Volgens mij heeft Belgie, als bestuurlijk centrum van de Europeese unie, sinds 1 januari 2002 ook de Euro als betaalmiddel....
Maar dit terzijde, als ik jou was zette ik er gewoon 2 nieuwe schijven op met nieuwe remblokken.
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]gewoon 2 nieuwe schijven op met nieuwe remblokken.
.[/quote]
Ja maar er is één klauw die al eens durft "zingen" als de remmen een beetje warm lopen (bvb na veel drempels); de zuiger gaat niet 100% volledig terug. Dit gaat wel vanzelf over na een tijdje, en hij remt ook niet echt af, maar aangezien de manchetten toch verduurd zijn veronderstel ik dat de klauwen wel een opfrisbeurt kunnen gebruiken; de auto wordt in januari 9jaar.
Ben het voor de rest met je eens, schijven vernieuwen en de blokken ook: ik ga echter de blokken niet vervangen voor de schijven vervangen zijn, de schijven worden op hun beurt niet vervangen als de klauw niet in orde is gezet.
Dus nog altijd prioriteit: eerst de klauwen onder handen nemen, de rest volgt.
13 jaar
Dit probleem werd opgelost door vervanging van de 2 schijven, schoonmaak + revisie van de klauwen, doorspoelen en vervangen remvloeistof, en plaatsing nieuwe voeringen.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar