Ruitenwissers voor en sproeier werken niet.
Met de testkast kon ik wel zien dat ik de schakelaar bedienden op de stuurkolomregeleenheid.
Alleen van de centrale regeleenheid wordt de motor niet aangestuurd.
Geen foutcode's in de regeleenheden.
Ik las na (gebruik van de zoekfunctie) over een update bij een berlingo is dit ook van toepassing bij een C2?
Of is de centrale regeleenheid defect?
klacht in onderstaande topic is precies hetzelfde.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je de motor aanstuurt via de tester werken ze dan wel? En als je de stekkers van de BSM afhaald gaan ze dan op de eerste stand>?
anders vermoedelijk BSI defect. Geen update voor C2 zover ik weet voor dit probleem
Hij kwam om 5 uur heb de motor niet aan gestuurd weet ook niet of dat mogelijk is met onze tester.
Wat is het verschil tussen BSM en BSI? BSi is toch de centrale module onder het dashboard?
BSI = Boite Service Interieur
BSM = Boite Service Moteur
de namen zeggen het al, BSI = interieur, BSM is alles onder de motorkap
Over welke tester beschik je>
Bosch KTS
Heb vandaag gebeld met een delaer en die kende het probleem.
Soms heel raar zeiden ze, hadden er laatst een gehad en door diverse stekkers een tijdje los te nemen was het ineens weg.
Morgen avond komt de auto terug en gaat dan donderdag naar de dealer.
Ik kan alleen de auto resetten door de accupool los tehalen verders wordt het voor mijn ook een gok.
Ik ben ook bang dat de BSI defect is,
ik wacht het antwoored af, ik ga er ook van uit dat de bsi defect, gezien het feit dat hij wel het commando krijgt, maar niks mee doet
Het is aan te raden om de nieuwe versie van de programmering voor de BSI te
herprogrammeren.
Als dit echter niet mogelijk is, probeer het probleem dan op te lossen door de volgende
procedure uit te voeren:
De auto is rijklaar, schakel de verlichting uit.
Zorg ervoor dat de eco-mode niet actief is (start indien nodig de motor).
Zet het contact aan (+APC).
Maak de grijze 6-polige stekker van de COM2000 los.
Wacht tot de verlichting wordt ingeschakeld (noodprogramma van de BSI wordt
ingeschakeld).
Zet het contact af.
Wacht tot de BSI overschakelt naar de waakfase (wacht tot u het inwendige
relais van de BSI hoort klikken; dit duurt ongeveer anderhalve minuut). (*)
Sluit de grijze 6-polige stekker van de COM2000 aan.
Zet het contact aan (+APC).
Zet het contact af.
Zet de ruitenwisserschakelaar in de stand "Auto" (automatisch wissen).
Zet de ruitenwisserschakelaar in de stand "0". De ruitenwissers moeten in de
ruststand komen te staan.
Wacht op het einde van de wisslag. U kunt het contact weer aanzetten.
(*) Zorg ervoor dat gedurende deze fase de portieren niet geopend of gesloten worden en
bedien geen schakelaars. Het diagnosegereedschap mag niet op de auto worden
aangesloten.
dit is idd de procedure, door verkeerde bediening gaat de bsi in een soort noodprogramma en werken beide functies niet. Deze procedure haalt de bsi weer uit z'n noodprogramma.
Deze schrijf ik even op, voor eigen documentatie.
Van de dealer kreeg ik de tip om de accupool een tijd los te nemen.
Na dit gedaan te hebben werkte alles weer.
De dealer vertelde dat er geen update was.
@Gova bovenstaande procedure kan dat nog gebeuren of moet er eerst een update uitgevoerd worden?
Altijd het proberen waard, heeft niets met een update te maken. De update van de Bsi (nieuwe soft) zorgt ervoor dat je deze procedure niet meer moet toepassen. Ik geloof dus niet dat er geen update ter beschikking is. Dat je dealer dit niet weet zegt genoeg over hemzelf en zijn kennis ....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar