Citroën Saxo: Saxo 1.4 8v VTS loopt nog steeds niet lekker!

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFX3ujp/KFW3ujp

Na een poosje voordurend afslaan ( en onder de toeren zakken) en niet lekker lopen ( veel te rijk), ben ik maar eens
wat dingen gaan vervangen.
1: de lambdasonde. (gaf volgens garage niet de juiste waarde)
2: de accu.
3: toch maar luchtfilter, bougies en kabels verwisselt. / Geen succes.
4: de gaskleppositiesensor vervangen.
5: de vliegwielsensor vervangen, ivm nieuwe koppelingsplaten. / Geen succes.
6: stappenmotor vervangen.
7: bobine vervangen. ( gaf storigen)
Resultaat: de saxo loopt, mooi stationair, blijft in zijn toeren, alleen onder het rijden sputterd hij en schokt hij,
weet niet 100% maar lijkt of er een ritme in zit.

Ik weet het niet meer, heb een paar ideeen. Of ik heb de lambdasonde verkeerd aangesloten, is NGK (hermonteren op oude stekker),
of computer moet goed gereset worden en ontstoord, of de temperatuurmeter ( groene ) is keduk ( wat bij veel saxorijders gebeurd )
en als allerlaatste optie : boordcomputer software opnieuw installeren. Of citroen zou t misschien vinden.....MISSCHIEN???????

Word echt niet goed van dit gekloot, is nu al maanden zo. Ik hoop dat iemand dit bekend in de oren klinkt.
Krijg echt heimwee naar m'n 1989 escort 1.6 16v RS turbo en 1988 Golf2-GTI 1.8 16v, dat waren nog eens wagens en die deden niet zo moeilijk.

Gijzosaxo

Geplaatst door Gijzosaxo (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

harry4203 (485) PRO, 13 jaar geleden

ik zou eens beginnen met alle eventueel aanwezige storingen te wissen, en dan eens met een testkast gaan rijden om het een en ander aan waardes te controleren. met een beetje geluk komt er misschien wel een relevante storing terug die een zoekrichting geeft.
als hier niks uit komt zou ik puur gebaseerd op jouw klacht een andere inlaatdruk(map-sensor) proberen.

gngtje (0) PRO, 13 jaar geleden

hoi gijs brandstoffilter vv kleppen stellen brandstofdrukmeten koolstofregelklep deze kan open blijven staan dit zijn de problemen bij continu snelheid suc6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.