close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën BERLINGO: secundaire airpomp werkt niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

is de zekering van de pomp niet gewoon stuk, deze zit idd in de kast onder de motorkap. die pompen vriezen wel eens vast waardoor de zekering klapt. ( eventueel uitcoderen is ook nog een mogelijkheid)

Geplaatst door

peter D (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wie kan mij helpen. ik heb een Citroen berlingo staan en daar brand het motormangement lampje van. na uitlezen geeft hij aan dat de "secundaire airpomp"de storing geeft. pomp draait inderdaad niet. bij zoeken naar de oorzaak stuit ik op de zekeringskast onder de motorkap.
is er iemand die het stromingsschema voor de aansturing van de secundaire airpomp heeft en zou hij mij die per mail kunnen sturen.
pomp werkt wel als ik hem rechtstreeks op accu verbind.

alvast bedankt voor de hulp.

Gr. Peter D

peter D 0

6 jaar

Hallo Harry,
De zekeringen zijn allemaal heel, heb de zekeringkast al uit elkaar gehad, kon niets vreemds vinden, vraag mij af of de pomp nog aangestuurd wordt door een relais en /of een sensor. vandaar dat ik een stromingsschema zoek.
wel bedankt voor meedenken.

Gr. Peter.

peter D 0

6 jaar

Beste Mensen ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. herkent iemand het probleem, en weet misschien de oplossing of kan iemand mij verder helpen. dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

peter D 0

6 jaar

Peter ,
Hierbij het schema van een KFW motor met pulsair pomp .
De aansturing komt uit de BM 34 , via relais R13 en R2 .
De 16 voudige grijze stekker en dan aansluiting 16 daarvan is de uitgaande draad. ( 16V GR , bovenaan het schema )
Deze relais , of de aansturing daarvan , gaan nogal eens stuk .
De BM34 kan gemakkelijk gewisseld worden zonder dat er iets geprogrammeerd moet worden met elk type , mits het B nummer , B1-B2-B3 of B4 maar gelijk is .Dit heeft te maken met de uitvoering van de auto .
Succes.

Top Rene,
zodra het opgelost is hoor je het hier. maar voorlopig kan ik hier goed mee uit de voeten.

peter D 0

6 jaar

Beste Mensen en natuurlijk vooral Rene,

Het probleem is opgelost in dit geval was relais R13 defect. andere zekeringkast geplaatst en pomp werkt weer.
Rene bedankt voor je reaktie en schema's top man.

Groet Peter.

Peter 62 0

6 jaar

Graag gedaan Peter . En u bedankt voor de feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.