Deze Jumpy slaat gelijk af als hij aanslaat, en bij de vlg keren starten slaat hij slechter aan, na 4 of 5 keer loopt hij weer goed, soms gaat het helemaal goed, filterhuis cpl vervangen,gloeit goed voor,als hij loopt rijdt hij erg goed; heeft sleutel met transponder, of heeft het iets mer verrijking te maken met het kabeltje op de pomp? Kan iemand mij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat veel voorkomt bij deze dw8 motor is dat de inlaatkleppen geen speling meer hebben. Ze blijven dan bij een koude motor iets lekken waardoor de compressie te laag is. Vanaf km standen van 80.000 komen we dit regelmatig tegen.
Advies controleer de klepspeling.
Af en toe gebeurt het ook wel eens dat hij lucht aanzuigt in het systeem via een lekje in een kunsstof aanzuigslang van het filter. De slang slijt dan door tegen het blok, of een leiding.
Succes
controleer het kabeltje van de vervroeging eens met koude motor.het kabeltje moet srak staan.hij gloeit voor maar hoeveel amp ? het zou 80amp moeten zijn gr vtr
We hebben nu het deksel van het filterhuis vervangen, moest apart besteld worden, ongelooflijk niet? vraag je om een cpl filterhuis; maar als je op het pompje drukt, wordt deze nooit hard, bij een Peugeot Partner ook niet die in de zaak stond, hoort dat? Nu start hij wel, hopenlijk morgen ook......
Arnold,
Heb je al gekeken naar de warmtewisselaar achter op het motorblok? Dit geeft vaak problemen en deze klachten.
Dieselslangen losnemen en de warmtewisselaar overbruggen met een pijpje.
Succes!
Jan, volgens mij zit er op een DW8 motor geen voorverwarming van de brandstof das uit de BX tijd! Ik denk zelf ook aan kleppen stellen
18 jaar
Weet je collaga,s dat we iedere keer weer op een verkeerd spoor gezet worden door de storingen; als je denkt bij diesel dat het allen lucht of vuil is blijf je steeds blind in dezelfde richting denken.....totdat je per ongeluk aan een dikke draadbundel zit en de motor hoort gaan stotteren, en wat denk je na 2 weken wel en niet lopen..... de grote dikke verbindinstekker achter de accu waar diverse stekers volkomen verrot waren; draadomloop maken en situatie weer perfect, bedankt voor de reacties en blijf altijd hoop houden dat het weer goed komt.....
Onze Jumpy heeft nu het probleem dat de aanwijzing op het display v.d.olie niet werkt en de brandstofmeter slaat geheel naar rechts uit, weet iemand nog raad?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumpy of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar