Citroën Jumper: slecht loopen koud

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi

smorgens bij koude start direct aanslaan echter wel veel blauwe/zwarte rook wegrijden gaat heel moelijk en soms kun je gas geven wat je wil maar gaat dan niet vooruit ook stilstand gaat het toerental maar amper omhoog na een paar km of min is het over en loopt hij verder goed gloebougies zijn pas vervangen en worden ook aangestuurd egr klep sluit ook netjes af. is hier iets met de koudloopregeling aan de hand of zo of toch iets anders ?????

jeroen pinda

Geplaatst door jeroen pinda (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Jumper? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

als er een zwarte rook zichtbaar is zou ik gaan beginnen met een dieselreiniger dit om de verstuivers weer schoon te maken waardoor deze weer goed gaan vernevelen
vraagje is de distributieriem pas vervangen of iets anders gedaan wat hiermee verband houdt

jeroen pinda (0) PRO, 16 jaar geleden

nee dist.riem is 3 jaar geleeden vervangen. als het zo erg is zal een toevoeging ook niet meer helpen denk ik of toch wel??

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Deze motor moet niet alleen voorgloeien,maar ook nagloeien. Controleer eens bij koude motor of de gloeibougies gevoed worden na het starten. Het na gloeien wordt bepaald door de het gloeirelais,zijn informatie over de motor temperatuur haalt hij van een temperatuur sensor die in de cilkop of thermostaat huis zit.
Of bedoelde je met gloeibougies worden gevoed toch na het starten ?

jeroen pinda (0) PRO, 16 jaar geleden

als ik voorgloe en start daarna de motor dan zijn de bougies toch niet meteen koud kan ik hierook niet te maaken hebben met lucht wat tijdens stilstaan in de leiding van de brandstof komt via filter of slangen etc

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Voor alle duidelijkheid, de gloeibougies moeten gevoed blijven na het starten tot een koelvloeistof temperatuur van 60 graden is berijkt. Ik denk dat uw gloeirelais of temperatuur sensor van gloeireais defekt is.
Als tie niet nagloeit na moet u het probleem in de gloeiinstallatie zoeken.
Als er sprake is van lucht in het brandstof systeem dan slaat de motor in het algemeen moeilijk aan .

jeroen pinda (0) PRO, 16 jaar geleden

s morgens voor het starten met handpomp ontlucht en doet het nu stukken beter dus ik denk toch lucht op het systeem door pompje op filter zou dat kunnen want ik zie nergens een lek het is een pompje op het filter tussenzetfilter

Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden

Laatst een gewone 1.9 D gehad (andere motor weet ik ) met een klacht dat hij ook na goed starten bijna afsloeg. Hier bleek de tank ontluchting niet te werken en als de tank meer als half leeg was, hij de brandstof terugzoog naar de tank. Heeft even geduurd voor we hier achter kwamen, want toen hij vertelde dat het probleem zich niet voordeed als de tank bijna vol was, dachten we aan het ontluchtingsprobleem en door een klein gaatje in de ontluchtingsslang te boren was het probleem over.

Misschien heb je er iets aan?

teczwolle (0) PRO, 16 jaar geleden

hey jeroen

aan de rechterzijde van de cilinderkop zit de brandstofwarmtewisselaar
deze willen nog wel eens inwendig lekken

sluit deze af en maak even een doorlussing van je brandstofslangen

probeer dit en laat het even horen


wel vreemd trouwens dat jij er niet uit komt je was toch wederom nummer 1 van de belgen?hahhaha grapje


grtjes richard

jeroenmonteyne (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=teczwolle]wel vreemd trouwens dat jij er niet uit komt je was toch wederom nummer 1 van de belgen?hahhaha grapje
grtjes richard[/quote]
Dat was ikke waarover het hebt denk ik. Maar ik heb dat ook wel eens dat ik er niet uit kom! Hebben jullie de dvd met de foto's van 2007 al gekregen? In juni werd ons belooft dat we zelfs die van vorig jaar nog zouden krijgen... helaas nog niets gezien.

jeroen pinda (0) PRO, 16 jaar geleden

ga van de week warmtewisselaar kortsluiten berijder kan auto niet missen (bouwbedrijf)en laat hier nog iets weeten. kan deze warmtewisselaar in nederland(of belgie) wel missen neem ik aan. trouwens ik ben van de personeauto's fiat nr 2 maar dan van nederland afgeloopen jaar jeroen en richard en bedankt en de groeten van jeroen

teczwolle (0) PRO, 16 jaar geleden

whaaaa nu zie ik het er zijn 2 jeroentjes hahahahha

nou ik was dus de nummer 2 van de bedrijfswagens

heb trouwens ook nog niet de dvd van 2007 gehad zal maandag eens even bellen met ruud offie meer weet
goed weekendddddddddddddddddddd

jeroen pinda (0) PRO, 16 jaar geleden

jumper o.k. na kortsluiten warmtewisselaar bedankt fiat bedrijfsauto's mannen al iets gehoord van dvd's

jeroen pinda (0) PRO, 16 jaar geleden

jeroen monteyne en tec zwolle. cd met foto's van 2006 in belgie ardenne heb ik wel bij interesse laat ff weeten

teczwolle (0) PRO, 16 jaar geleden

2006 heb ik al wel 2007 nog steeds niet

top de de auto nu goed is ik zie je wel weer eens bij fiat verschijnen mazzelllllllllllllllllllllllllllllllll

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.