Deze motor draait slecht stationair net of 3 en half cilinder draaiten ploffen in de uitlaat uitlezen geen storing kleppen gesteld bobine gewisseld lamdasonde gewisseld benz druk meten map sensor gewisseld draadbundel doormeten temp sensoren gewisseld injectors getestalles was in orde en nog draait de motorslect stat.het is een Magneti Marreli computer gewisseld heeft iemand dit probleem wel eens meer gehad? Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al compressie gemeten?
Ja dat heb ik al gedaan en het was in orde.
Als de motor eenmaal 1200 toeren loopt is er niks meer aan de hand
21 jaar
C.O. meten, het kraagje van de lambdasonde wil wel eens lekken wat zich uit in onregelmatg stationair lopen.
4 gas meting gedaan maar alle waarden zijn goed en lamda sonde trekt geen valse lucht via kraagje maar als de motor wordt gestart dan loopt hij 5 seconde goed stat.dan begint het maakt niet uit of koud of warm
21 jaar
Ha die Richard.Ik ben ook al meerdere keren aan het tobben geweest met dit type motor.Ook vanwege statonairproblemen! De laatste keer is het opgelost door nieuwe software in te leren bij de dealer.Maar ik heb ook een keer de stappenmotor verv,daar was de lagering slecht van en haperde dan af en toe. Ook mogelijk: - een scheurtje in het slangetje van de
map-sensor (trouwens nauwelijks te
zien aan de O2-meting,valse lucht,want je hebt
geen directe luchtmeting).
- overige valse lucht.
- vervuild gasklephuis. Ik hoop dat ik je een beetje op de goede weg heb geholpen. Zou graag horen wat het geweest is.
20 jaar
Nog een tip: sluit eens een vacuum-meter aan en vergelijk dit eens met de data uit de ECU
20 jaar
De Nieuwste versie software zit er al in. dit probleem is meer dat de cilindervulling niet optimaal is van daar dat ploffen in de uitlaat wanneer ik een computer van de oude genaratie 1.4 monteer dan is het probleem over maar dat is niet echt de oplossing ik ga nog veder zoeken als ik wat vindt laat ik het weten.
20 jaar
Al eens aan de bobine-gallerij gedacht??
Dit is een veel voorkomend probleem!!
20 jaar
Ja deze al gewisseld maar maakt niet uit.
20 jaar
aanslag op de kleppen? als dit het geval is probeer eens forte
erg goede ervaringen mee
vrg eric
20 jaar
Motor inwendig door forte gereinigd heeft weinig resultaat gehad
hee richard ben benieuwd naar de oplossing
Canisterklep is stuk ! Deze blijft altijd openstaan, waardoor je valse lucht aanzuigt via de tankontluchting. Verwijder de canisterklep en stop de leiding die naar de inlaatcollector gaat eens toe. Je probleem zal dan wel opgelost zijn.
Mvg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar