Spanning op achteruitverwarming valt steeds weg
Kachelmotor werkt niet
Kachelbedieningspaneel vervangen en moduul op kachelmotor
Soms heb ik 12 v op de kachelmotor en valt dan weer weg en dan zie je het led-lampje flauw knipperen
Zodra dit gebeurt is de achterruitverwarming ook uitgevallen
Heb alle massapunten schoongemaakt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
he hallo
ik heb wel een keer gehad dat de kachel niet meer werkte.
lag aan het contact slot,een gedeelte van de geschakelde plus [zijn er twee]
was weg,een nieuw kabeltje en contact blokje en het was gerepareerd.
gr dennis
Hallo contactslot defect meerdere malen gehad
gr gerrit
we hebben bij een partner gehad kachel en achterruitverwarming vielen uit . deze twee werken alleen als de motor draait , het lag bij ons aan de dynamo deze gaf niet genoeg laadspaning . michien heb je wat aan deze info
Wat ik vaak heb gehad is inderdaad het kontactslot , bij de dealer kan je het achterste electronische gedeelte krijgen en is redelijk simpel te vervangen
Bedankt voor jullie tips ;
Alhoewel het contactslot normaal functioneerde heb ik hem toch maar vervangen en het probleem is inderdaad verholpen
Bij de oude Xantia loopt de stroom voor de achterruitverwarming en aanjager over het contactslot. De contacten branden langzaam weg. Het vernieuwen van een slot heeft daarom een tijdelijk effect. Beter is het om een relaisschakeling aan te brengen (dat heeft citroën later ook gedaan- welke idioot laat trouwens zulke stromen over een contactslot lopen...-). Je kunt dan zelfs overwegen om af te zien van een nieuw contactslot. Hoe?
De stroom voor achterruitverwarming en aanjager (beide 30A gezekerd) loopt over de bruine stekker die verbonden is met twee dikke rode draden aan het contactslot (naast nog twee stekkers: zwart en grijs). Als je de 2 rode draden (ene is aanvoer ander retour stroom) doorknipt en schakelt over een relais (of 2x relais ivm de grote stroom) en het relais activeert door een accessoire (radio/sigarettenaansteker) dan ben je voor eens en altijd van dit probleem af....
Groet,
Spijtje...
Xantia 1.9D
1993
425.000 km
18 jaar
Heb dit probleem ook, zal dan maar gaan kijken voor een ander electrisch gedeelte van het contact slot.
Iemand een idee wat dit mag kosten??
Grtz....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar