auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Saxo: speling achteras

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 VTR

Citroen profs prebleem met een krakende achteras als de auto in veert,aan deze kant van de kraak zit ook speling,kan iemand uitleggen wat er vervangen moet worden en of er speciaal gereedschap nodig is om deze klus te klaren.groet Leo

Geplaatst door

leo saab (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

NOrmaal zitten er kogellagers die moeten vervangen worden. Zulke zaken doe ik automatisch bij de Citroën/Peugeot dealer, daar zij het gereedschap en de ervaring hebben. Achteras moet er af en daarna moet je de ophanging terug juist krijgen. In sommige gevallen moet de volledige achteras vervangen worden.
Vraag effe om raad bij de plaatselijke dealer.
Ik heb trouwens idem vraag gesteld voor Peugeot 206 (zie mijn topic)
suc6

jhl 0
badge

16 jaar

staat het wiel aan 1 kant ook iets scheef toevallig ?

zo ja achteras vervangen lagers vernieuwen heeft geen zin alles is op mekaar in gesleten waar door de nieuwe lagers zo weer kapot lopen. en je weer kunt vervagen met een andere achter as = dubbele rekening klant...

achteras 2de hand met remschijven is dacht ik rond de €1000 nieuwe €2500 heb zelf hier een klant die hem verlaagt wil hebben, waar de lagers ook uitliggen dus wij zijn ook zoekende naar een andere achter as voor de VTS met schijven.

@jhl heeft geen zin is bij mij de ervaring niet. vervagen van de complete achter as is de enige goede remedi ... maar ook duur.

't ja als je lieve 2500 euro telt aan je klant dan een eerlijke 300 dan moet je achteraf niet komen klagen dat de klanten wegblijven. Maar ja, ieder zijn meug.

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]'t ja als je lieve 2500 euro telt aan je klant dan een eerlijke 300 dan moet je achteraf niet komen klagen dat de klanten wegblijven. Maar ja, ieder zijn meug.[/quote]
300 is voorde saxo met remtrommels een VTS achteras is met schijven die kost een 1000 eruo en ja ik heb ook leiver die as van 2500 omdat je dan weet dat het goed maar met 2de hand weet je het gewoon niet maar ja jem oet ook aan klant denken. je mag van mij die lagers vervangen maar ik kan je nu al beeloven hij gaat snel terug komen... en dan kun je er als nog een andere as onderzetten ...

Op marktplaats staat een as voor een peugeot 206 met schijfremmen te koop.Volgens mij zijn die hetzelfde.

digit 0
badge

16 jaar

niet het zelfde .... 106GTI achteras komt het dichtst bij

allemaal bedankt ik rij even bij de dealer langs gr Leo

leo saab 0
badge

16 jaar

beste zaak. Mijn klant was geholpen voor een goeie 300 euro en auto is perfect keuring gepasseerd.

jhl 0
badge

16 jaar

M.I. is een autootje minimaal door de apk slepen wat anders dan de auto profesioneel repareren. Maar dat ligt aan het budget van de klant natuurlijk. Wij als profesionels moeten zo'n klant gewoon vertellen dat bij alleen het vervangen van de lagers de pret voor korte duur is zeg maar. Een echte goede reparatie is natuurlijk duurder maar wil de klant dat ? Sommige klanten wel maar dat is dan hun keus.

PT nieker

sorry PT maar achteras is perfekt hersteld voor die prijs.

jhl 0
badge

16 jaar

Als het om een Saxo met remschijven achter gaat.... Succes met zoeken, die asjes zijn ongelofelijk zeldzaam.
Wat wel mogelijk is is een as met trommels ombouwen, de ankerplaten en alles wat daarvoor zit past gewoon.

Vergeet niet de stabilisators van de snelste auto over te zetten, die zullen naar alle waarschijnlijkheid dikker zijn.

Verder is een as vervangen veel sneller dan reparatie van diezelfde as, ik doe het in m'n thuisschuur (dus op de grond onder een auto op steuntjes) binnen een uur.

kakanox 0

16 jaar

[quote=kakanox]Als het om een Saxo met remschijven achter gaat.... Succes met zoeken, die asjes zijn ongelofelijk zeldzaam.
Wat wel mogelijk is is een as met trommels ombouwen, de ankerplaten en alles wat daarvoor zit past gewoon.

Vergeet niet de stabilisators van de snelste auto over te zetten, die zullen naar alle waarschijnlijkheid dikker zijn.

Verder is een as vervangen veel sneller dan reparatie van diezelfde as, ik doe het in m'n thuisschuur (dus op de grond onder een auto op steuntjes) binnen een uur.[/quote]
hou op over de VTS achterassen, echt onmogelijk te vinden we hadden er 1 gevonden maar die was nog verroter dan die er nu onder zit ....

[quote=citroënmonteurtje]hou op over de VTS achterassen, echt onmogelijk te vinden we hadden er 1 gevonden maar die was nog verroter dan die er nu onder zit ....[/quote]
Let op met de benaming "VTS-achteras". VTS-achterassen zijn er namelijk genoeg, er bestaan ook 1.4i en 1.6i 8V VTS'en. Alleen de 16V heeft schijven achter :)

Maar wacht, ik zie zojuist dat het hier gaat om een 1.6 VTR. Gewoon asje met trommels dus? Dan kan je ook shoppen bij de Peugeot 106 Sport.

kakanox 0

16 jaar

[quote=kakanox][quote=citroënmonteurtje]hou op over de VTS achterassen, echt onmogelijk te vinden we hadden er 1 gevonden maar die was nog verroter dan die er nu onder zit ....[/quote]
Let op met de benaming "VTS-achteras". VTS-achterassen zijn er namelijk genoeg, er bestaan ook 1.4i en 1.6i 8V VTS'en. Alleen de 16V heeft schijven achter :)

Maar wacht, ik zie zojuist dat het hier gaat om een 1.6 VTR. Gewoon asje met trommels dus? Dan kan je ook shoppen bij de Peugeot 106 Sport.[/quote]
106 GTI heeft ook schijven achter ... maar goed wij hebbne het geluk dat het een 16v idd is even over het hoofdgezien .... maar ja

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.