Mijn BX liep op drie poten, toen gekeken welke cilinder er niet meeliep door er de boegiekabel per cilinder er af te halen.
Het bleek de vierde cilinder te zijn, opeens viel de motor stil
en wil niet meer starten.
Heb nu de verdelerkap en rotor (waren erg in gebrand ) en de boegieskabels vervangen, maar start nog steeds niet.
HELP!!!
Wat kan ik nu doen??
P@R@
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer of hij goed vonkt door de bougie met kabel ergens op de motor tr leggen en te starten. controleer ook of er wel voldoende brandstof binnen komt door even de toevoerleiding los te halen en te starten. er zitten achterin een paar filters verstopt die men vaak over het hoofd ziet.
Ik heb al gecontroleerd of hij vonkt, maar helaas...niets.
toen gekeken of er spanning sond op de bobine, maar wederom ..helaas.
Nu vertelde iemand vanavond dat het ook wel de ontstekingsmodule
zou kunnen zijn??
Als dit zo is, waar zit dit dan??
Mvg,
Ben
20 jaar
Zo iets heb ik ook eens meegemaakt met mijn bx 1.4, Toen bleek het inderdaad de ontstekingsmodule (electronische ontsteking) te zijn. Bij een 1.4 zit deze voor op de motor, hij zit gemonteerd op het motorblok om goed gekoeld te worden. Let op bij montage moet er een soort koelpasta tussen worden gedaan. Deze ontstekingsmodules kunnen slecht tegen piekstromen en daarom zal die van jou waarschijnlijk genekt zijn.
Succes!
Job
20 jaar
meet je bobine ook eens door bij 2 andere bx-en in dit forum is dit ook al voorgekomen je hebt spanning op je bobine dus kan deze defect zijn in de vraagbaak vind je de meetwaardes
mvg ericbx
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar