close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Berlingo: stilgevallen na roettest

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

ik heb hier een berlingo diesel die stilgevallen is na roettest .na startpilot inspuiten draait hij even goed en blijft dan enkele seconden draaien waarna hij stilvalt.wagen is hier wel toegekomen met veel rookuitstoot en slecht draaiend,als ik echter met het ontluchtingspompje meepompte draaide hij beter.ik had net ervoor wel brandstoffilter vervangen waarbij ik zag dat de klant met rode diesel rijd en er veel vuil in de filter zat. heefd iemand een idee wat de oorzaak kan zijn,mischien distributie versprongen? bedankt

Geplaatst door

Van11714 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al een type met deksel met 4 inbusjes bovenop br. stoffilter?

garageburgwal 0
badge

18 jaar

ja inderdaad.groetjes gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

Daar heb ik laatst het filterhuis incl. opvoerpompje van vervangen. Hier zoog hij lucht aan en wou na een poosje staan niet meer starten. Schijnt vaker voor te komen. Dealer had hem op voorraad liggen........

garageburgwal 0
badge

18 jaar

Kontroleer eerst de timing van de distributieriem maar!!

JOHN5671 50
badge

18 jaar

De 4 gloeibougies zijn toch nog ok?? Als het een DW8 motor is start hij enkel met startpilot maar valt onmiddellijk weer stil. Controleer deze 4 ook maar voor alle zekerheid. En ZEKER(!) de D-riem zoals John zegt.

jhl 0
badge

18 jaar

bedankt heren,distributieriem staat juist,gloeiboegie's zal ik straks nog nakijken.groetjes gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

heb 3 van de 4 gloeibogie's eruit gehaald en getest en zijn ok,de vierde kan ik moeilijk aan maar eventueel een boegie stuk kan toch die problemen niet veroorzaken,of heb ik het mis?.grt gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

Brandstofpomp komt voor! Maar eerst filterhuis uitsluiten door rechtstreeks, dus zonder dit filterhuis, te laten draaien. Bv middels een apart tankje en daar de aan-en afvoerleidingen in te plaatsen.

Siem Bijman 680
badge vip badge

18 jaar

Het is pas als ze alle vier stuk zijn dat hij niet meer wil starten. Laat dus de 4 maar zitten

jhl 0
badge

18 jaar

hoi heb je ook al eens de klepspeling gemeten ik heb dit al eens meegemaakt met een fiat scudo hier ligt dezelfde motor in!
deze had bijna alle kleppen te strak staan en starte ook niet meer! gr roy

roy325 0
badge

18 jaar

Mensen ff voor de duidelijkheid IS HIJ AFGESLAGEN, of wilde hij niet meer aanslaan???

beste,kan ik echt niet op antwoorden,het waren de inspecteurs van de technische keuring die dat hebben voorgehad,ze hebben me enkel verteld dat hij niet meer start,start enkel nog na startpilot in spuiten en dan zelfs blijft hijmaar 20 seconden draaien,heb filterhuis reeds uitgesloten en geen verbetering,moet nog wel deklepspeling nazien.thanks mvg gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

Waarschijnlik de zoveelste motor die ze opgeblazen hebben. Ze duwen als zotten de motor in de toeren dat het niet mooi is. Hoevele kilometers heeft hij? 140000 of 200000???

jhl 0
badge

18 jaar

Voor de Nederlanders: in Belgie moet je voor de roettest naar een apart keuringsstation en niet zoal bij ons in de garage.

Siem Bijman 680
badge vip badge

18 jaar

de motor heeft slechts 90000 kilometer grt gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

heb klepspelling nagekeken ,is nog volledig in orde.grt gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

beste,ik heb vandaag de aanvoerleiding en retour in een aparte tank gedaan zoals Siem zei en inderdaad, de pomp zuigt geen diesel op ,zal maar op zoek gaan naar een pomp zeker?groetjes gerrit

Van11714 0
badge

18 jaar

hallo mannen, ik heb jullie gesprek gevolgd. jullie vergeten wel 1 ding uitlaat ! de eerste pot dat kleintje (moest die het al hebben uiteraard) verstopt zit voor drie vierde dicht ! met gevolg kan geen of onvoldoende lucht in motor !
en ja op startpilot draait hij heel even personlijk al voor gehad.

ignace 0
badge

18 jaar

ik denk toch ongeacht de uitlaat verstopt zit of niet dat de pomp diesel moet opzuigen,zal straks pot is nakijken groetjes

Van11714 0
badge

18 jaar

heb pomp vervangen en rijd terug als nieuw groetjes

Van11714 0
badge

18 jaar

heb pomp vervangen enrijd terug als nieuw groetjes

Van11714 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.