ik heb hier een berlingo diesel die stilgevallen is na roettest .na startpilot inspuiten draait hij even goed en blijft dan enkele seconden draaien waarna hij stilvalt.wagen is hier wel toegekomen met veel rookuitstoot en slecht draaiend,als ik echter met het ontluchtingspompje meepompte draaide hij beter.ik had net ervoor wel brandstoffilter vervangen waarbij ik zag dat de klant met rode diesel rijd en er veel vuil in de filter zat. heefd iemand een idee wat de oorzaak kan zijn,mischien distributie versprongen? bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al een type met deksel met 4 inbusjes bovenop br. stoffilter?
ja inderdaad.groetjes gerrit
Daar heb ik laatst het filterhuis incl. opvoerpompje van vervangen. Hier zoog hij lucht aan en wou na een poosje staan niet meer starten. Schijnt vaker voor te komen. Dealer had hem op voorraad liggen........
Kontroleer eerst de timing van de distributieriem maar!!
De 4 gloeibougies zijn toch nog ok?? Als het een DW8 motor is start hij enkel met startpilot maar valt onmiddellijk weer stil. Controleer deze 4 ook maar voor alle zekerheid. En ZEKER(!) de D-riem zoals John zegt.
bedankt heren,distributieriem staat juist,gloeiboegie's zal ik straks nog nakijken.groetjes gerrit
heb 3 van de 4 gloeibogie's eruit gehaald en getest en zijn ok,de vierde kan ik moeilijk aan maar eventueel een boegie stuk kan toch die problemen niet veroorzaken,of heb ik het mis?.grt gerrit
Brandstofpomp komt voor! Maar eerst filterhuis uitsluiten door rechtstreeks, dus zonder dit filterhuis, te laten draaien. Bv middels een apart tankje en daar de aan-en afvoerleidingen in te plaatsen.
Het is pas als ze alle vier stuk zijn dat hij niet meer wil starten. Laat dus de 4 maar zitten
hoi heb je ook al eens de klepspeling gemeten ik heb dit al eens meegemaakt met een fiat scudo hier ligt dezelfde motor in!
deze had bijna alle kleppen te strak staan en starte ook niet meer! gr roy
Mensen ff voor de duidelijkheid IS HIJ AFGESLAGEN, of wilde hij niet meer aanslaan???
beste,kan ik echt niet op antwoorden,het waren de inspecteurs van de technische keuring die dat hebben voorgehad,ze hebben me enkel verteld dat hij niet meer start,start enkel nog na startpilot in spuiten en dan zelfs blijft hijmaar 20 seconden draaien,heb filterhuis reeds uitgesloten en geen verbetering,moet nog wel deklepspeling nazien.thanks mvg gerrit
Waarschijnlik de zoveelste motor die ze opgeblazen hebben. Ze duwen als zotten de motor in de toeren dat het niet mooi is. Hoevele kilometers heeft hij? 140000 of 200000???
Voor de Nederlanders: in Belgie moet je voor de roettest naar een apart keuringsstation en niet zoal bij ons in de garage.
de motor heeft slechts 90000 kilometer grt gerrit
heb klepspelling nagekeken ,is nog volledig in orde.grt gerrit
beste,ik heb vandaag de aanvoerleiding en retour in een aparte tank gedaan zoals Siem zei en inderdaad, de pomp zuigt geen diesel op ,zal maar op zoek gaan naar een pomp zeker?groetjes gerrit
hallo mannen, ik heb jullie gesprek gevolgd. jullie vergeten wel 1 ding uitlaat ! de eerste pot dat kleintje (moest die het al hebben uiteraard) verstopt zit voor drie vierde dicht ! met gevolg kan geen of onvoldoende lucht in motor !
en ja op startpilot draait hij heel even personlijk al voor gehad.
ik denk toch ongeacht de uitlaat verstopt zit of niet dat de pomp diesel moet opzuigen,zal straks pot is nakijken groetjes
heb pomp vervangen en rijd terug als nieuw groetjes
heb pomp vervangen enrijd terug als nieuw groetjes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar