hallo
er is een probleem met stopklep de juiste benaming weet ik niet zit op de inlaat buis vast is een klep voor de stoppen van lucht toevoer ze wordt bediend door een pompje die pomp is bevestigt bij de d.s riem
wat de probleem juist is, als je de darm die naar deze klep gaat los koppelt van de pompje gaat deze klep open,dan draait de moter goed, maar als je deze darm terug aansluit op de pompje wat de klep bediend trek die klep dich dan krijgt de moter geen lucht en draait niet goed wat niet mag tijdens de moter draait, deze klep is voor het stillegen van de moter
zou deze pompje defect zijn of hoe wordt deze pompjes bediendt
heb ik het goed uitgellegt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat membraam wordt bij het stopzetten door de ECU bediend en daarna ook weer losgelaten. Aan dat membraam zit een vacuum slangetje wat naar een electrisch bediende klep gaat . Waarschijnlijk is deze defect . Er mag tijdens het draaien van de motor geen spanning op staan . Of blijft de doorgang open door een of andere manier. Trek dat slangetje los en dop beide zijden af. Kan de luchtfilterslang weer op zijn plaats. DIT IS EEN TIJDELIJKE OPLOSSING tot je in de gelegenheid bent om de oorzaak op te (laten ) sporen. Die klep is er geplaatst voor comfor. Succes.
punt
heb een onderzoek gedaan maar niet veel gevonden ik denk als de moter kouwd is heeft deze pomp veel vacum wat zou deze pompjes bedienen een voeler of een relais, zo ik heb deze slang af gekopelt en afgedicht er komt heel wijnig spaning aan de stekker heb met een kontrole lamp getest maar stroomt wel nog vacum door als de moter koud is is de vacum nog meer
13 jaar
Bij gelegenheid er naar laten kijken. De vacuumpomp voor de remmen zorgt ook voor werking van andere zaken als EGR klep en regeling van de turbodruk c.q. begrenzing. De ECU bewaakt dit. Groet.
de eigenaar van deze wagen heeft ze laten uitlezen boch kts en daar heeft lmm en druk laten zien hij heeft zelf de lmm vervangen en een 1week goed ge gaan nu weer zelf de
wat mij verast is dat als de moter aan het draaien is geeft soms vacum aan de klep dan stotert de moter
13 jaar
Houd het slangetje er maar af ,kom je ook niet onverwachts stil te staan. Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar