close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Saxo: stuurbekrachtiging, aanjager en achterruitverwarming doen het ni

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6I VTS

Geachte problemcar bezoekers,

Graag had ik wat hulp bij mijn volgende probleem.
Mijn stuurbekrachtiging, aanjager en achterruitverwarming zijn gelijktijdig uitgevallen.
Mijn stuurbekrachtiging haperde al herkenbaar maar de laatste twee nog niet.
Op zekering F2 komt geen spanning. Nu heb ik al het een en ander aan oplossingen gelezen en alles wijst op het contactslot of het relais.
Ik heb de bedrading bekeken en geoppert wordt de dikke bruine door te verbinden. Maar waarmee...?
Ik zie in ieder geval twee bruine draden waar al op afgetakt wordt. Waarschijnlijk voor het ingebouwde LPG systeem.
Weet iemand welke draden ik moet hebben om de doorverbinding te maken??
Ik heb ook gelezen dat het ook een weigerend relais kan zijn. Deze zit boven de zekeringen maar daar zitten 3 relais? Welke is de juiste...de groene?? Heeft dit relais dan ook invloed op de aanjager en de achterruitverwarming.

Graag uw reactie want ik krijg dikke armen van het rijden zonder stuurbekrachtiging.


Vriendelijke groeten,

Bart van de Laar

Geplaatst door

806driver (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geachte lezers de blijvende oplossing voor mijn probleem was toch een nieuw slot a 164 euro (inc btw)
Maar goed, je kunt tijdelijk een doorverbinding maken.
Ik heb het als volgt gedaan. Ik heb een flinke dikke draad genomen en een zekering huis erop gezet. Zekering van 30 amp erin voor als er toch te veel stroom gaat lopen.
Uit het slot komen 3 series aan draden. Dit met drie kleuren stekkers. Zwart, bruin, Grijs. Van de zwarte en de bruine kijken welke de schakeldraad is. Even met de sleutel draaien dus. Op de andere staat constant spanning. van de zwarte stekker komt je tijdelijke voeding. en deze sluit je aan op de bruine. Bruine stekkers kan je losmaken en draad aan het mannetje aansluiten. De grijze is trouwens voor de startmotor.
Aanrader is wel de aanjager en achterruitverwarming niet gelijktijdig te gebruiken. Met een 25 amp zekering gaat deze licht geven. Normaal hebben de aanjager en achterruit verwarming hun eigen 25 amp zekering. Dit om aan te geven dat er redelijk wat stroom gaat lopen.
Ik heb er zelf ruim een week mee gereden totdat ik het slot vervangen heb.

Gegroet,

Bart

806driver 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.