Bij deze saxo valt de sb en de aanjager soms even weg.. Eigenlijk altijd vlak voor de rotonde of een bocht.
Begin van het jaar een omleiding gemaakt bij contacktslot en tot vorige week geen last meer, maar komt nu weer terug. Omleiding bekeken en ziet er goed uit.
Zit er nog ergens een relais tussen? relais bij stuurpomp al verwijderd/nagezien maar dan valt alleen de sb weg.
Iemand een idee of een schema?
Mvg
René
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de voeding van de aanjager en de stuurbekrachtiging wordt gestuurd door de dynamo via een relais en via het contactslot. Het zou goed kunnen dat de nieuwe omleiding (ik neem aan dat je hem gekoppeld hebt aan een andere uitgang van het contactslot) nu ook verbrand is, anders moet je het zoeken in het relais, bedrading/stekkers of de dynamo. Een schema is er wel maar dan moet ik meer gegevens hebben.
Heb hem inderdaad gekoppeld aan de andere uitgang, maar deze solderingen en de drad zelf zien er goed uit.
Waar zit het relais die hem schakelt?
PZ-HZ-53, laatste 8 56200945.
Alvast bedankt
Ik bedoel dat het contactslot inwendig weer is verbrand door de hogere belasting, dat is de meest waarschijnlijke oorzaak.
De aanjager en de stuurpomp hebben elk een eigen relais, dat van de stuurpomp had hje al gevonden, die van de aanjager zit links onder het dashboard.
Check nog ff de stekker en de spanning op het sterpunt van de dynamo
suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar