auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xantia: Trillen stuur bij remmen boven de 50 km

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TD

Sinds een aantal weken last van het feit dat als ik moet remmen boven de 50 km dan begint mijn stuur heftig te trillen. Al rem ik nog
zo voorzichtig het euvel blijft het zelfde. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Geplaatst door

citroen01 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo,

als hij alleen tijdens het remmen trilt dan zijn jou remschijven krom.

groetjes perry

per-mer 0

16 jaar

citroen01 hoi ge woon rem schijven veranderin klaar is kees !!!!! nog

haci 0

16 jaar

Voordat je je schijven verwisselt even het volgende:
Ik heb dezelfde euvel ondervonden met mijn picasso. In eerste instantie zijn de nieuwe schijven na 1 maand onder de garantie nogmaals vernieuwd.
Toen een maand later wederom het probleem zich voordeed, hebben we de schijven opnieuw "geslepen" met een soort provisorische draaibankje die je kunt gebruiken met de schijven gemonteerd op de auto.
Wat blijkt: Niet alleen de schijven kunnen scheef zijn, maar ook de as waaraan ze vast zitten. Als je ze dan slijpt terwijl ze aan dezelfde as draaien, dan weet je zeker dat ze ten opzichte van de remmen recht zijn.
Alternatief was namelijk de as zelf vervangen.

esmile 0

16 jaar

Het stuur trilt niet alleen met het remmen maar ik vind dat het onder het rijden dus zonder te remmen ook wat trilt wel lang niet zo erg
maar toch voelbaar terwijl dit eerst nooit zo was.

citroen01 0

16 jaar

Alleen schijven vervangen lijkt mij geen oplossing; ze zijn ergens krom van geworden; bijvb. draagarm rubbers versleten, remblok dat op de schijf blijft hangen.

mcitr. 0

16 jaar

LET OP HET HOEVEN NIET JE REMSCHIJVEN TE ZIJN, nu dat duidelijk is de draagarm rubbers willen ook het nog wel eens zijn of te wel niet klakkeloos vervangen. en ja meestal zijn de schijven krom maar niet altijd !

[quote=citroënmonteurtje]LET OP HET HOEVEN NIET JE REMSCHIJVEN TE ZIJN, nu dat duidelijk is de draagarm rubbers willen ook het nog wel eens zijn of te wel niet klakkeloos vervangen. en ja meestal zijn de schijven krom maar niet altijd ![/quote]
Yep!

Check onze BMW-rijders maar eens.................

Met name de 5-serie freaks kennen deze ellende maar al te goed!

Santa 0

16 jaar

Allemaal bedankt voor jullie adviezen en het waren inderdaad de remschijven die krom waren. Auto remt en rijdt weer perfect.
De auto heeft bij km.st. 185.000 een beurt gehad en na die tijd is er niks vervangen wat met de remmen te maken heeft gehad. De huidige
km.st. is 235.500 dus de remschijven zitten er al 50.500 km onder. Wat is nu ongeveer het aantal km. dat ze meegaan ?

Mvg,

Gerard

citroen01 0

16 jaar

lastig te zeggen ligt ook aan je rijstijl. houd je je voet op de rem voor het verkeers licht ?

ik heb een rustige rijstijl dwz ik rem zeker niet op het laatste moment en houd mijn voet niet op het rempedaal bij een stoplicht.

citroen01 0

16 jaar

nog moeilijk, je kan wel een keer een noodstop moeten maken en vlak er na door een plas gaan kunnen je schijven ook krom van worden

[quote=citroen01]De huidige km.st. is 235.500 dus de remschijven zitten er al 50.500 km onder. Wat is nu ongeveer het aantal km. dat ze meegaan ?

Mvg, Gerard[/quote]
Zolang je NIET remt, gaan ze een LEVENLANG (en nog langer) mee.........

Je snapt het dus al wel: veel remmen is veel slijtage, veel hard remmen is nog veel meer slijtage, water tegen de remschijven terwijl deze nog heet zijn zorgt voor kromtrekken.
Er kan dus GEEN tijdsduur of kilometerverwachting voor de levensduur van jouw remmen worden gegeven!

Santa 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.