Goeiemiddag,
Auto had een lekkage op het scharnierpunt tussen spruitstuk en pijp. Ik heb de ring van metaaldraad en de bouten met veren vervangen (orgineel Citroensetje). Daarna starten en hij lekt nog steeds. Opnieuw spul gedemonteerd en de iets kortere boutjes (ongeveer 5 mm korter) gemonteerd waardoor de veren iets meer spannen en de pijp iets strakker op de ring wordt gedrukt. Daarna iets lekkage maar minder. Waarschijnlijk moet zo'n ring inslijten wat gebeurd bij gebruik; de motor kantelt dan en de uitlaat schuift over de ring. Bij stationair lopen hoor ik hem niet meer lekken maar ruik wel uitlaatgas onder de kap tussen de achterkant van de motor en het schutbord en als ik hard optrek lekt ie iets.
Mijn vraag is; is dit normaal bij dit systeem en is het 100 % dicht te krijgen? Het lijkt mij altijd iets te lekken.
Wat is jullie ervaring hiermee? (dit systeem zit op veel psa modellen).
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inderdaad moet deze ring wat inslijten,maar als jij je uitlaat achter dichthoud hoor je toch wel waar hij lekt
Vaak als ik zo'n dichtring mee vervang, dan smeer ik deze in met uitlaatkit. Denk hierbij wel dat je dit niet aan binnenzijde van de ring smeert, anders komen de restanten in je KAT.
Als je een volgende keer deze pijp weer loshaalt, dan ook controleren of de rand van deze pijp niet gescheurd ofwel vervuild, verroest is o.i.d.
Suc6
Jensen
bij stationair lekt hij niet, mij snel optrekken hoor jehem wel.
16 jaar
Hallo Jensen bedankt voor je reactie, de ring beweegt over de pijp dus uitlaatkit lijk mij niet goed; dit wordt hard als het heet wordt.
16 jaar
maar weet je zeker dat hij daar lekt,anders effe een weekje afkijken totdat de ring de vorm aanneemt van de pijp
16 jaar
de ring beweegt over de pijp dus uitlaatkit lijk mij niet goed; dit wordt hard als het heet wordt.
Deze ring wordt passend over het uitlaatspruitstuk geschoven, dan KUN je de buitenomtrek voorzien van wat van deze pasta. De pijp komt dan vervolgens weer over deze ring heen. (eigenlijk meer ertegenaan) en wordt dan vastgeklemd met die twee bouten met veren.
Suc6
is nu lekvrij, slijt in idd. Bedankt voor jullie reacties
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar