close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C3: Uitlaat nieuwe C3 lekt

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: onbekend

Een buurman van mij heeft een nieuwe C3 en daarvan lekt de uitlaat bij het voorste gedeelte. Hij is hiermee naar de garage geweest en die zeggen dat dit zo hoort. Het is om het condens af te voeren. Klopt dit wel....?

Geplaatst door

Laudermarke (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

condens afvoer van de airco is een mogelijkheid, een klein gaatje in een demper kan ook voor waterafvoer, zodat deze niet dicht vriest

Volgens de apk eisen moet een uitlaat gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd zijn,mag dus over de gehele lengte nergens lekken. Lijkt me dat dit gewoon een garantie kwestie is?? Als ze niet meewerken wrijf ze dan gewoon de wet onder hun neus,gasdicht van voor tot achter en niets anders!!!

m.v.g Otto van Dijk.

Ja maar, er staat ook nog iets in over afwatering!


Edit, even na gezocht:

Artikel 5.2.11

Personenauto's met een verbrandings motor moeten zijn voorzien van een uitlaat systeem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwatering gaatjes.

Beste renaultmonteurtje,

Er bestaan geen afwateringsgaatjes aan de voorkant van een uitlaat,heeft namelijk geen enkele nut ondat de uitlaat daar enorm heet word.heb ze dd wel aan de achterkant gezien,vooral bij franse auto`s.
Dan nog zijn ze gasdicht omdat ze alleen tussen de binnen en buiten mantel zitten van de uitlaat.

Bedankt voor jullie reakties. Het is geen water van de airco. Water en rook komt echt uit de uitlaat aan de voorkant. Zo als ik het nu kan bekijken komt dit uit het deel waar de twee delen aan elkaar zitten (flens) Meestal als de mensen met de auto gereden is er ook een soort van vlek op hun oprit. Later verdwijn het wel maar laat dan wel een kring achter.
Ze gaan nog wel wel weer terug naar de dealer. Hoewel die had gezegd dat ze alleen voor een kop koffie terug mochten komen. Volgens de dealer was er verder niets aan de hand.

Laudermarke 0

13 jaar

bel je toch gewoon de importeur op:Citroen Nederland BV Hoofdkantoor Importeur | auto's
Stadionplein 26 - 30
1076 CM Amsterdam

Tel: 020-5701911
Fax: 020-5701308
of ga eens naar een andere dealer toe,garantie is garantie

walter70 0

13 jaar

Oorzaak is inmiddels bekend. Een felsnaad van de uitlaat was niet goed dicht. Buurman krijgt er een andere uitlaat onder.

Laudermarke 0

13 jaar

Maar wel eerst volhouden dat het goed is. Goed dat jij en je buurman hebben volgehouden. Ik rij nu ruim 20 jaar Citroen en bij nieuwe auto's ben ik dat bij Citroendealers meer tegengekomen. Citroen kan daar niets aan doen, maar ik vind sommige dealers wel bedenkelijk.
Bij mijn Berlingo zit ik iedere winter met startproblemen, maar de dealer blijft van nieuws af aan volhouden dat er niets is. Toch wel raar.
Enkele jaren geleden idem dito met gebroken voorveren van de C3 van mijn dochter. Zou na 5 jaar normaal zijn dat ze breken en de hele rimram stukslaan op het moment van breken. Zelfs Citroen NL wilde aanvankelijk niets doen. Met hulp van Kassa en Juridisch Loket een terugroepactie ontketend. Aan Citroen France ligt het niet en van daaruit werd de zaak geregeld. Ik wil maar zeggen: altijd hetzelfd liedje...eerst boot afhouden. Dan nog opmerken dat je alleen mag terugkomen voor een kop koffie. Daar doet zo'n dealer geen goed mee voor ons merk.

Kokopelli 0

13 jaar

Helemaal met Kokopelli eens!!

Laudermarke 0

13 jaar

Je hebt ook goede dealers hoor! had zelf eens een waterpomp op een picasso gemonteerd na een jaar maakte hij weer herrie dus de dealer weer een andere gemonteerd,en ik hoefde niks te betalen vond ik toch netjes! resultaat dat ik een 2e nieuwe auto daar kocht! Zo zie je maar als een garage je netjes behandeld zijn hun klanten ook tevreden

walter70 0

13 jaar

Probleem opgelost, bedankt voor de feedback.

Hans4040 1205
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.