wie kan dit verklaren , deze xantia die veert te veel ,blijft even naveren na een heuvel .
bij andere xantia's als de veerbollen defect zijn is die heel hard , geen gas meer in bol betekent niets meer samendrukbaar vandaar hard denk ik.
kan dit naveren ook door defecte veerbollen zijn ? hoe verklaart men dit verschil.
extra vraag , deze wagen heeft hydro active II ,beweert de eignaar toch. schakelaar soft/sport binnenin
die anti sink klep houd druk op de veerbollen hoe kan ik die aflaten .
als systeemdruk weg valt sluit die klep !
anti sink klep is dit zowel voor als achter ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Als hij teveel veert zitten er waarschijnlijk de verkeerde veerbollen op.
Ik heb zelf ook een Xantia gehad en wilde hem wat soepeler laten veren en heb er toen BX veerbollen op gezet,
Dit vond ik te soepel en heb de druk verlaagd van 55 bar naar 45 bar.
Je krijgt dan het DS gevoel.
Groetjes Ton
Luc, maak je een account (gratis !!) aan op Citroën Servicebox. Dan heb je het identieke programma waarmee de dealers werken.
Je tikt je chassisnr. in en je hebt de originele onderdelennrs. die je dan kan omzetten.
Blijkbaar ga je ook voort op wat de klant vertelt. Je hebt toch zelf nagekeken of deze wagen al dan niet hydractive is???
auto moet nog komen ,is gemeld maar zou nog niet heel erg zijn maar slechter als ervoor .
wat betreft verkeerde bollen ? die zitten er al enkel jaren onder dan zou dat toch onmiddelijk moeten opgemerkt zijn .
ik ben niet echt een citroenbollen specialist , zal dit proberen na gaan of dit hydroactive is .
wat wel zeker is dat er minstens 8 bollen onder zitten.
Als de bollen er al enkele jaren onder zitten dan zullen het wel de goede soort zijn.
Waarschijnlijk zal de auto dan wel stuiteren in plaats van te soepel veren.
Op den duur gaat de stikstof uit de bollen en die ruimte wordt ingenomen door de vloeistof en vloeistof is niet samendrukbaar.
Dus waarschijnlijk moeten de bollen vervangen worden.
Groetjes Ton
beter laat dan nooit zou ik zeggen, was het vergeten.
heb originele bollen geplaatst , kosten wel dubbel zo veel.
vervangen ging vlot , volledig omhoog , iets los kloppen met beitel ( op aanraden van dealer)
wagen volledig laten zakken en drukloos zetten met boutje op regelaar vooraan midden verder afdraaien en nieuwe erop OK
oplossing in de vorige topic maar niet goed afgesloten .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar