close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: Xantia stoplampje

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19td

Xantia van klant komt vandaag binnen met volgend probleem : stoplampje brandt, remmen werken bijna niet meer.
Na korte diagnose blijkt de auto ook niet meer omhoog of naar beneden te gaan, de achtervering werkt niet, vooraan wel, en de achterremmen doen het helemaal niet meer. Er is genoeg LHM olie in.
Morgen ga ik de druk van de hydraulische pomp eens meten; Kan iemand me zeggen hoeveel die druk moet zijn en waar ik die kan meten of de pomp ??

Geplaatst door

Grietje (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan je iets doen met volgende documenten in Citroën Service?

B4BD01P0

B4BB02P0

Lainke 0
badge

13 jaar

kijk eerst eens of de filters niet verstopt zijn en het reservoir niet ernstig vervuild
indien er teveel vervuiling is en je zet er een nieuwe pomp in kan je wachten op meerdere onderdelen die vervangen moeten worden

andreas08 0
badge

13 jaar

Heb darm aan pomp aangesloten met trechter gevuld met LHM. Pomp zuigt LHM en levert genoeg druk om het servostuur te laten werken. Het is een 6+2 pomp dus pomp servo en rem en veersysteem is appart. Heb daarna rechtstreekse aanzuigleiding gemaakt vanuit lhm bak en nogmaal proberen te onluchten.
Heb een manometer gezet op de uitgang van de drukregelaar en daar meet ik slechts een 50 a 75 bar wat veel te weinig is, vandaar te weinig druk voor vering en remmen. Ga aan klant voorstellen om voorraadbol met drukregelaar te vervangen en dan heel het circuit te verversen.

Grietje 0
badge

13 jaar

Drukregelaar is vervangen maar zonder resultaat. Heb een stop gezet op de drukregelaar om het circuit remmen en veren af te sluiten en dan de druk gemeten op de plaats waar normaal de bol op de drukregelaar zit. Stationair heb ik 75 bar en bij vollast slechts 100 bar dat dus door de hogedrukpomp geleverd word.
Dit is veel te weinig en dus is de pomp inderdaad wel stuk, alhoewel de 4 plunjers voor het servostuur nog wel genoeg druk leveren maar het gedeelte voor remmen en veren niet werkt.
Helaas wil de klant geen geld meer in zijn auto steken en kan ik stoppen met mijn boeiend werk.

Grietje 0
badge

13 jaar

Occasiehogedrukpomp gestoken en probleem is opgelost

Grietje 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.