Beste mensen,2 maanden geleden zijn de 4 remschijven + blokken vernieuwd en 4 veerbollen.(de 5e hoofdbol was nog geen jaar oud). 2 dingen :
a. De vering is niet zoals ik gehoopt heb. Stugger dan verwacht, bij dalen en rijzen af en toe een flinke peng. Franse citroen monteur constateerde een 'vermoeide regulateur',maar verder niets zorgwekkends. Wordt mijn vering weer als nieuw met een nieuwe (sloop ?)regulateur of is er iets met de draagarmen aan de hand of ... ?
b. Bij het remmen merk ik bij extreem lage snelheden ( bijv achteruit inparkeren) dat ik niet meer zachtjes (gedoseerd) kan stoppen. Hij bokt stil. Is dit een kwestie van remleidingen ontluchten ?
Hartelijk dank voor uw tips.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb hetzelfde gehad met een BX. De regulator lijkt me een reeele optie, lijkt alsof de druk veel te hoog is, vandaar ook het extreem hard remmen.
Nog nieuws over deze klacht?
Groeten, Ronald.
21 jaar
Sorrie dat ik niet eerder heb gereageerd.
Aan de regulator is mijn auto nog niet toegekomen.
Wel zijn bij de achterremmen de veren ? bijgesteld,
waardoor het kloenken bij achteruitremmen veel minder is
geworden.
Voor het 'pengen' bij hoogtewisseling is de linkerachterdraagarm
(lager ?) als boosdoener aangewezen. Hier wordt nog aan gewerkt.
21 jaar
de veren achter en de remmen kunje niet afstellen
je kunt alleen de hoogteregelaar afstellen
als de vering stug is ligt het meestal aan verkeerde of slecht veerbollen
de draagarmlagers veroorzaken meestal de peng als eenkant versleten is is de anderekant ook aan de beurt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar