Motor loopt niet. Tijden het rijden plotseling gestopt.
Bij aanzetten contact maakt de benzinepomp geen geluid. Zekering benzinepomp (10 amp.) is niet kapot.
Wil benzinepomp uitbouwen en daarna controleren. Hoe moet ik de E-verbindingen en de slangverbindingen op de kop van de benzinetank loshalen? Hoe vervolgens de benzinepomp verwijderen?
Werk wordt met een losse accuklem uitgevoerd.
Waar zit het relais waarmee de pomp zijn E-voeding krijgt?
Wie kan mij van advies zijn?
mvg, Anker
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik weet niet hoe je een uigebouwde benzinepomp gaat contr? of heb je goede relaties met de brandweer. zou je niet eerst eens gewoon meten of je spanning krijgt op de pomp? zo ja, pomp uitbouwen en vervangen. zo nee, bdp-gever, dubbelrelais ed contr.
ik zou beginnen met weerstand meten over de pomp
daarna contr met voltmeter of er spanning op komt te staan tijdens starten
Harry en Andreas. Heb onderzoek voortgezet. Vastgestels dat tijdens de start geen spanning komt op de benzinepomp. Gemeten op zekering F9 (15 amp.) Bij losgenomen stekker van de pomp meet ik een ohmse weerstand. Ga er vanuit dat de pomp in orde is.
Vervolgens dubbelrelais gedemonteerd en de twee spoelen op werking gecontroleerd. Geen afwijkingen vastgesteld. Alle bij de relais behorende contacten op open/dicht gecontroleerd. Geen afwijkingen vastgesteld. Bij het starten geeft het relais een tik, echter kan niet vaststellen of alle twee de ralais opkomen.Vermoeden dat de stuurstroom van het contactslot niet doorkomt. Deze stuurt immers het relais aan waarop de brandstofpomp en bobine etc. spanning krijgt Hoe kan ik dit controleren? dien ik het stuurslot te demonteren voor een draadbreuk of losgeraakt contact of i.d.
Gaarne advies,
Anker
11 jaar
30-08-2013
Vandaag verder gezocht in het elektrische cirquit. Vastgesteld dat ook de stuurstroom via het contactslot naar dubbelrelais in orde was. Vervolgens vastgesteld dat de +-verbinding vanaf de accu naar dubbelrelais op de klemmen 8-15-en11 veel weerstand heeft. Deze kabelverbinding dient nader te worden onderzocht. Hoop het volgende bericht te kunnen melden dat voornoemde kabel met zijn verbinding de oorzaak is van de storing.
Verder onderzoek op 30-08 heeft het volgende opgeleverd:
1) slechte of geen verbinding vastgesteld tussen kabel BB2-klem 2 op BF01 en klemcontact 12 op IC02 (dit eis een 23-polige stekkerverbinding)
2) vervolgens klemcontact verbinding 12 voor zover als mogelijk gecorrigeerd.
Daarna liep de motor.
Echter de loop van de motor is niet betrouwbaar en valt na korte of langere looptijd uit. er brandt geen lampje storing motormanagment.
Heb het vermoeden dat mogelijk ook het dubbelrelais 1304 hierin een ondeugdelijke rol kan spelen. Relais wordt zeer warm. Heb overigens het relais in uitgebouwde toestand met de universeelmeter gecontroleerd en de maakcontacten met 20 watt belast. Normaal worden de maakcontacten veel zwaarder belast.
Wie kan mij van advies zijn?
mvg, Anker
11 jaar
3 sept. 2013.
Oorzaak was gelegen in contact 12 van de 23-polige stekkerverbinding. Door het verwijderen van de opsluitring van de stekkerverbinding kon ik de stekker iets verder aandraaien. Hierdoor werd bereikt dat alle penverbindingen, dus ook penverbinding 12, een diepere insteek kreeg in de verbinding. Motor liep tijdens proefdraaien reukloos, teken dat de lambdasonde goed zijn werk doet. Inmiddels heeft de auto de nodige km's probleemloos gemaakt.
Na 5 dagen meten en controleren eindelijk resultaat.
Kees
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar