Citroën Saxo: Verzuipen / niet verbranden van brandstof bij koudstart

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: hdz 1.1

Goedemorgen,

Voor de handel hebben wij hier citroen saxo staan, echter verzuipt deze bij koudstart heeft hierbij dan een hoog HC van 3500 a 4000 onverbrande brandstoffen dit gaat dan ook gepaart met veel grijze rookontwikkeling en slaat hierdoor slecht aan

eenmaal warm gedraait geen problemen.

reeds gecontroleerd/vervangen

Koppakking , in en uitlaat pakking vernieuwd
Temperatuur sensor
Bobine gewisseld
Kleppen gesteld

Dit heeft echter geen veranderingen gebracht iemand nog een idee mischien gaskleppotentiometer? vreemde is wanneer auto heel even gedraait heeft alles weer in orde is ook 4-gas test dan prima, laat je auto dan uurtje staan doet het probleem zich weer voor

twiersma

Geplaatst door twiersma (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

twiersma (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij uitlezen ook geen foutcodes

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Kun je via life data de temperatuur uitlezen?

twiersma (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij warme motor gaf hij deze juist aan zal dit koud nog eens bekijken

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Verwarm die temperatuursensor eerst eens voor. Je hebt die oude sensor toch nog niet weg gegooid.Buiten de motorlaten hangen=In die jaren was al snel bekend dat de combinatie sensor-ecu de verrijking koud sterk overdrijft .

twiersma (0) PRO, 12 jaar geleden

zal in loop van de week eens proberen kom er op terug, bedankt

twiersma (0) PRO, 12 jaar geleden

zojuist geprobeert met de oude sensor (verwarmd) los aan de stekker geeft geen helaas verandering

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Hebben die sensoren op kamertemperatuur gelijke weerstand? Probeer te meten hoe snel die weerstand zakt bij verwarmen! Meet ook of er tussen de aansluiting bij contact aan 5 volt staat , want draadbreuk is ook nog mogelijk.Bij die leeftijd wordt de bedrading al hard bij koude en koperdraad is snel gebroken.Succes.

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als er een temperatuur kan worden gemeten via de OBD is de 5V correct, ook de massa. Een sensor meet altijd tussen de 0,5 en 4,5 V
Als je de stekker lostrekt staat er 5V op en de ecu ziet een storing, de 5V komt uit de ecu, zo ook met een massagebrek.
De weerstand zou ook kunnen oplopen met verwarmen, afhankelijk van de soort sensor, NTC of PTC.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.