Wij hebben reeds 3 weken een C8 2.2HDI in de garage staan die in noodloop gaat telkens de turbo belast wordt en dat is dus vooral bij het bergop rijden. De klant krijgt de melding 'storing emissieregeling' en bij het uitlezen van de storingen blijkt dan dat de turbodruk te hoog is. Wij hebben reeds volgende stappen ondernomen zonder enig resultaat :
1. turbo laten herstellen omdat de regeling niet werkte
2. vacuum gecontroleerd en elektroklep turbo gecontroleerd; ok
3. swirl klep vervangen omdat stangetje gebroken was
4. tijdens proefrit parameters gecontroleerd: turbodruk normaal,
sturing ek klep normaal, gemeten turbodruk = gevraagde turbodruk, signaal luchtmassameter normaal
4. leidingen turbo en lm meter vervangen, probleem zelfde
5. tijdens proefrit met manometer en onderdruk meters turbodruk en onderdruk ek klep gemeten, alles normaal
6. turbodruksensor vervangen
Toch blijft wagen in noodloop gaan !
Heeft iemand ervaring met dit soort problemen al voorgehad ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou de egr-klep eens reinigen.Als de turbo bleef hangen door vervuiling, is de egr-klep vaak ook vervuild. Je kunt hem reinigen,maar als je er makkelijk bij kan ook demonteren.Controleer dit maar eens en laat maar even weten. Wij hebben bij Ford TDCI motoren goede resultaten bereikt middels een reinigingskit. (Deze gaan ook regelmatig in noodloop door een vervuilde egr-klep.).Dat is vele malen goedkoper dan vervangen.
Welke P - code's zijn er , en bij welke variabelen ? Hiermee bedoel ik % RCO regeling van de turbo. Hoeveel kms heeft de wagen inmiddels. Verwissel de elektrokleppen van EGR & turbo eens.
Tijdens onze laatste proefrit met deze wagen hebben we gemerkt dat net voor de noodloop optreedt het luchtmassadebiet heel even naar beneden valt. Hiermee was voor ons bevestigt dat het niet om een mechanische storing en dat er ook met de turbo niets mis is maar dat het om een elektrische storing ging.
We hebben de bedrading en ook de stekker gecontroleerd van de injectieberekenaar en nu bleekt op de middelste stekker een lichte vorm van corrosie te zitten. De contacten zijn gereinigd en ondertussen gaat de wagen niet meer in noodloop.
Zeer waarschijnlijk is het ^probleem hiermee dan ook opgelost !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar