Citroën Xsara: Wie weet wat dit onderdeel is/doet ??

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Had per ongeluk, vanwege een slechte oliepeil stok, een liter teveel olie bijgevuld. Gelukkig niet echt ver mee gereden.
Eenmaal thuis even met de ketting tang oliefilter losgedraaid om teveel olie uit het motor blok te halen.
Laat ik nu, wederom per ongeluk, een of andere stekker kapot draaien met de tang. Wie weet wat voor sensor/stekker dit is.
Waar kan ik hem bestellen ? Alvast bedankt voor het antwoord.

[url=http://www.freebits.nl/view.php?filename...][img]http://www.freebits.nl/images/696DSCF432...[/img][/url]

[url=http://www.freebits.nl/view.php?filename...][img]http://www.freebits.nl/images/853DSCF432...[/img][/url]

[url=http://www.freebits.nl/view.php?filename...][img]http://www.freebits.nl/images/183DSCF432...[/img][/url]

dti-driver

Geplaatst door dti-driver (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

Drukschakelaar stuurbekrachtiging...de slang waar de schakelaar in zit gaat naar de stuurbekrachtigigngspomp.
even langs de dealer voor een nieuwe.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

haal gelijk even een nieuw olie filtertje, dit gaat geheid problemen opleveren

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

inderdaad, ziet er niet uit en gaat lekken...
een kettingtang is ook helemaal niet nodig, zeker niet om een nieuwe te plaatsen, want die moet gewoon handvast.

dti-driver (0), 12 jaar geleden

Olie filter zat muur en muur vast. Daarom is het filter ook ingedeukt. Normaal laat ik zoiets ook door een garage doen, alleen omdat er teveel olie in zat (zeker een liter teveel) wou ik het zelf doen. Morgen kan ik gewoon langs de kwikfit voor een oliebeurt, dan verwisselen ze ook het olie filter.
Hoeveel kwaad kan een liter te veel olie eigenlijk bij dit blok. Heb zeker 20km normaal gereden.

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

Als een oliefilter niet los wil omdat ie muurvast zit, sla je er een grote schroevendraaier doorheen, die je dan als hefboom gebruikt.
Het nieuwe filter plaats je na de rubberring in te smeren met motorolie en dan handvast draaien.

te veel olie kan voor te veel oliedruk zorgen en de oliekeerringen eruit drukken, met alle gevolgen vandien.

dti-driver (0), 12 jaar geleden

hoe groot is die kans bij 1 liter teveel. oftewel bijna 1cm boven de max. grens op de peilstok. (tenminste ik denk dat er 1 liter teveel in zat)

Beunhaas (515) PRO, 12 jaar geleden

[quote=dti-driver]Olie filter zat muur en muur vast. Daarom is het filter ook ingedeukt. Normaal laat ik zoiets ook door een garage doen, alleen omdat er teveel olie in zat (zeker een liter teveel) wou ik het zelf doen. Morgen kan ik gewoon langs de kwikfit voor een oliebeurt, dan verwisselen ze ook het olie filter.
.[/quote]
Motoren hebben een aftapstop voor aftappen, onder het carter.
Aftappen bij filter KAN niet eens , het filter zit te hoog...

dti-driver (0), 12 jaar geleden

dat klopt, tenzij je de auto even laat starten (10sec) dan valt er ongeveer 1 litertje uit. Die manier is minder schadelijk volgens mij dan zo verder rijden naar de Kwikfit. (15km verderop)

Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden

Dat is natuurlijk een oplossing van niks....door de oliedruk komt dan de hele motorruimte onder de olie.
gewoon de aftapplug even los, bakje eronder en aftappen.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=dti-driver]dat klopt, tenzij je de auto even laat starten (10sec) dan valt er ongeveer 1 litertje uit. Die manier is minder schadelijk volgens mij dan zo verder rijden naar de Kwikfit. (15km verderop)[/quote]
helemaal fout, zo heb je ook nog een kans op motor schade want de motor krijgt GEEN smering ....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.