Een 2 maand geleden reed ik met mijn sxara naar de bakker, geen probleem. Tien minuten later wil ik terug vertrekken en niets meer, batterij volledig plat. thuigesukkeld en de bat opgeladen. een maand daarna hetzelfde probleem. Ik laad de batterij opnieuw losgekoppeld op en koppel ze terug aan en mee tde spanning op de bat. deze zakt enorm snel met een verbruik van ongeveer 40 ampère. ik trek elke zekering 1 voor 1 uit en kan geen enkele grote verbruiker vinden. Ik start en rijdt terug 2 weken zonder problemen. gisteren terug miserie. Ik heb nu de gloeiinstallatie en het extra verwarmingsysteem uitgeschakeld (grote verbruikers), ganse dag geen probleem tot net een uur gelede ik wil vertrekken>low batt. weet iemand nog raad? dank bij voorbaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laadt de dynamo wel goed bij?
Koppel de dynamo eens af er zou sluiting in de dynamo (veldiode) kunnen zitten.
was ook al aant twijfelen aan alternator maar hij laadt zeer goed want als ik start met startkabels en een kwartier laadt draaien dan is de batterij al sterk opgeladen
13 jaar
[quote=kaleido 1]Laadt de dynamo wel goed bij?
Koppel de dynamo eens af er zou sluiting in de dynamo (veldiode) kunnen zitten.[/quote]
was ook al aant twijfelen aan alternator maar deze laadt nog goed en het probleem doet zich soms maar 1 keer in de maand voor
13 jaar
radio die blijft opstaan ?
parkeerlicht ?
geeft de alternator wel op alle toerentallen spanning ?
kinderen die in de auto hebben zitten spelen met de lampen ? een gsm lader die in bleef steken
hoe vaak gebruik je de auto? en met altijd maar zeer korte ritten te doen word de accu zwaar belast en niet voldoende opgeladen
de lagere temperaturen maken het je accu nog eens moelijker
je kan je accu eens laten bij iemand met een accu tester dan kan je dat al gelijk uitsluiten en kan je richting alternator of sluipverbruiker zoeken
Lijkt heel erg op wat ikzelf recent had...
Na wat puzzelen kon het alleen maar de startmotor zijn die door een defect erg veel stroom trok.
Ik had nog ergens een bruikbare startmotor liggen.
Verangen> probleem over.
Verder kan natuurlijhk ook gewoon de accu end of life zijn....
ik, zit tochal enkele maanden te worstelen met dit probleem en de startmotor is recent vervangen, de batterij heb ik gisteren nog verwisselt, de gloeiinstallatie en extra verwarming is al losgekoppeld en een sluipgebruiker is het niet want de batterij is ontladen op 30 minuten dus dit is een enorme verbruiker. bij het uitlezen geeft hij wel een foutcode "stuureenheid koelventilator permanent" maar deze werkt zoals het moet. weet iemand trouwens waarom er 2 regelweerstanden langs de koelventilator staan? de ene is voor de ventilator maar die andere????
13 jaar
Ventilator heeft twee standen een lage en een hoge snelheid vermoedelijk is deze voor de hoge snelheid.
Achterruit verwarming
die foutcode is wel een goede indicator , ik vermoed dat het probleem hier ook mee te maken zal hebben
Accu overleden?.
Je hebt de accu gewisseld,voor een nieuwe?.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar