auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Xantia: Xantia 1.8 AG DGI start probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

ik heb problemen met het starten van mijn Xantai 1.8 (8klep) met AG dgi lpg installatie.
Auto rijdt op benzine en lpg goed.
Kleppen zijn gesteld, zitten nieuwe bougies in (bkR6EK met 2 massa punten).
(b-kabels zijn goed).
Auto is uitgelezen, temperatuursensor e.d. was goed.
Probleem is dat de auto koud of warm moeilijk aanslaat; startmotor draait en draait, maar pas na 5 -6 seconden wordt er gevonkt waarbij de motor aanslaat.
Meteen na het starten loopt de auto al op lpg (bij poging tot het starten hoor je de klik van de lpg tank).
Is onlangs naar de lpg-garage geweest. Injector is gecontroleerd. computer is opnieuw ingeleerd, maar het direct overschakelen op lpg kon niet verholpen worden.

Als ik de schakelaar op benzine overzet dan probeer te starten, dan is er geen verbetering. Rij ik echter laatste km's op benzine, start de auto volgende dag als een zonnetje. Blijf ik op benzine rijden, dan is het starten prima in orde.
Wie kan mij helpen.

Geplaatst door

r.rony (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kunt probleren om je computer (dgi) opnieuw in te laten leren. Dat is overigens bij mijn installatie niet gelukt..

sel 0

18 jaar

Lekker hé, dat rijden op gas. Gas is om op te koken....

Bob1332 0

18 jaar

Bob, het leger kookt al eeuwen op benzine en ik rijdt al jaren zeg maar dertig probleemloos op lpg we hebben alleen wat aan positive opmerkingen.

j.romijn 0
badge

18 jaar

Raymond, de echte meting voor het overschakelen naar lpg wordt gedaan door een sensor die in het doorstroom kanaal van het gas in de injector zit. De temp.sensors van het motormenagement hebben er niets mee te maken. ik zou eens rondbellen bij diverse slopers waarschijnlijk hebben ze er een paar liggen ze kosten daar niet veel en je kunt wat uitwisselen. een nieuwe injector kost algauw 250 euro. meestal is de injector het probleem.

j.romijn 0
badge

18 jaar

John, laat die Bob lekker praten.. Voor 18 euro 400 km rijden is niet aan iedereen gegund. Op gas
kun je prima rijden !!

sel 0

18 jaar

Hallo Raymond;
Ik heb met mijn Xantia met een AG DGI installatie last van hetzelfde probleem. Wanneer ik een tijdje op benzine rijdt start de motor meteen. Ik denk dat wanneer er op gas is gereden, het vloeibare gas in de leiding na de verdamper tijdens stilstand naar het inlaatspruitstuk weglekt. Wanneer de motor dan op benzine wordt gestart wordt er zowel benzine als verdampt gas aangezogen. Dit heeft hetzelde effect als het verzuipen van de motor. Dit mengsel moet eerst door de cilinders naar buiten worden afgevoerd voor dat de motor aanslaat. Er is weinig aan te doen behalve het monteren van een nieuwe injector.

Eerke6 0

17 jaar

ik denk dat Erke6 gelijk heeft. Misschien helpt het om de injector een keer voorzichtig schoon te maken, en om de gasslag tussen verdamper en en injector kort te houden.'hoe langer de slang des te meer lpg in de slang overblijft' !

sel 0

17 jaar

..

sel 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.