close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xantia: xantia 2.0 96 plof uit niet meer aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

dit is een xantia 2.0 automaat uit 96
deze is er spontaan mee gestopt en is niet meer aan te krijgen
volgens de anwb is de start onderbreker defect
en zit er iets in een stalen kastje wat open geslepen moet worden
wie weet er raad??

Geplaatst door

lange-frans (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaat hij niet meer rond of alat hij niet meer aan ?

[quote=citroënmonteurtje]Gaat hij niet meer rond of alat hij niet meer aan ?[/quote]
hij draaid wel rond maar gaat niet aan
op de onder breker blijven rode engroene lampje branden

lange-frans 0

15 jaar

moet uitgelezen worden met de Lexia op foutcodes. Het probleem zit waarschijnlijk in de startonderbreker.

zij de ANWB ook al maar kun je die zo vervangen ??
had het over een onderdeel dat vervangen moet worden en dat zit in een stalen kastje dat dan open geslepen moet worden
weet er nog niet zo veel van omdat de auto van een goede vriend is en hij mij vandaag ff snel gebeld heeft morgen weet ik wat meer

lange-frans 0

15 jaar

Hallo, als je nu eerst eens onderzoekt of er een vonk is bij de bougies, en of er benzine komt, daarna praten we wel verder.

gr.hans

mecano ltd 0
badge

15 jaar

[quote=lange-frans]zij de ANWB ook al maar kun je die zo vervangen ??
had het over een onderdeel dat vervangen moet worden en dat zit in een stalen kastje dat dan open geslepen moet worden
weet er nog niet zo veel van omdat de auto van een goede vriend is en hij mij vandaag ff snel gebeld heeft morgen weet ik wat meer[/quote]
Bij een benzinevoertuig hoeft er niets geslepen te worden
Echter bij een dieselvoertuig zit er een module op de pomp achter een metalen deksel gemonteerd met breekbouten.

Ik kan me het niet goed meer herinneren maar groen & rood is dat geen communicatiestoring?

Al eens een reset geprobeerd?
Bekijk ook eens de draden op de stekker van het klavier en beweeg eventueel eens voorzichtig met de draden.
Je weet maar nooit of er een draad gebroken ik

Indien dat laatste kan je eenmaal de injectieberekenaar ontgrendeld is de stekker van het klavier losmaken met bv draaiende motor.
Systeem blijft ontgrendeld en je hebt je klavier nooit meer nodig

Lainke 0
badge

15 jaar

heel erg bedankt voor jullie hulp.
maar, de mensen hebben de auto inmiddels zo goed als verkocht .
dus we zullen helaas nooit weten wat nu eigenlijk het probleem was.

lange-frans 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.